Avatar billede kick Nybegynder
20. oktober 2010 - 11:27 Der er 19 kommentarer

Profiber og FTP server Guide til opsætning ?

Hej Experter

Jeg vil meget gerne have en hånd til at lave en ftp server.
Jeg er helt på bar bund med hvordan jeg skal gøre.
Derfor vil jeg blive meget glad hvis nogle gider og lave en udførelig beskrivelse af hvordan jeg skal bære med ad for jeg er ikke nogen ørn til det.

Den router jeg har er TilGin HG1311

undskylder evt stave fejl men er ordblind
Avatar billede kimtheman Novice
20. oktober 2010 - 12:12 #1
Avatar billede kick Nybegynder
20. oktober 2010 - 12:37 #2
Tror du ikke jeg har prøvet at google det inden jeg laver et inlæg herind
Avatar billede kimtheman Novice
20. oktober 2010 - 13:05 #3
Tja så har du også fundet svaret. Men hvor er du nået til i processen? For noget af vejen må du da være nået?
Avatar billede kick Nybegynder
20. oktober 2010 - 13:19 #4
okay men hvordan åbner jeg port på min router TH1311 så jeg kan få ftp server delen til at virke

For kan kun log på ved hælp af min LAN IP : 192.168.176 og ikke med på WAN ip : 87.104.78.*

Derfor har jeg brug for en guide

Har prøvet flere ftp server programmer såsom : wing.ftp : BulletProof FTP Server 2010

Som FTP client bruger jeg ftprush
Avatar billede sifuentes Nybegynder
20. oktober 2010 - 13:26 #5
Hvis du ellers selv har forfattet dit spørgsmål, så tro mig, du er ikke ordblind. Det er kun ganske få mennesker der er ordblinde, men for dem er det ganske anderledes alvor.
Avatar billede kimtheman Novice
20. oktober 2010 - 13:28 #6
Kan ikke lige hurtigt finde siden med en manual og skal på job om lidt men kan du bruge det her:
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=83394&PID=847133&title=tilgin-hg1311-ftp-server-hvordan

Det virker som om du bare skal have åbnet porten på routeren så der er hul igennem Wan.
Avatar billede kick Nybegynder
20. oktober 2010 - 13:39 #7
Jeg har prøvet det som der forslås på den side. Jeg venter gerne på dig hvis du gider at hjælpe mig.Jeg ved ikke om du har skype kimtheman for ellers kun det gøres der over,ellers venter jeg gerne på en step by step guide.

Men tak for hjælpen so fare foks
Avatar billede kimtheman Novice
20. oktober 2010 - 13:55 #8
Kunne du finde en guide til din router og henvise til denne så hjælper jeg gerne sent i aften.
Bruger ikke skype.
Avatar billede kick Nybegynder
20. oktober 2010 - 14:50 #9
Jeg har fundet ud af at det ikke kun er mig der fatter hat af den her router

http://www.hardwareonline.dk/traad.aspx?fid=16&tid=562868

http://www.tilgin.com/Products/Ethernet-access/HG15203/Features1/

Jeg har ingen maunale til den skod router og kan heller ikke find nogle guide på portforwarding.com
Avatar billede kick Nybegynder
20. oktober 2010 - 15:15 #10
Ind i router under det som fint hedder : Port forward står der flg.

Edit custom port forwarding rule

General
Name : FTP
Connection: Profiber internet
neden under det er der en flue bens kasse som er sat fue ben ved for at enable det

NETVÆRK

Source IP address: 0.0.0.0
Source netmask: 0.0.0.0
Dest. IP address: 0.0.0.0

Portmaps

# Protocol(s) Source ports Dest. ports Delete
1 rulle vindue
    Tcp
    UDP
    TcP,UDP

Når jeg laver en ipconfig får jeg det her:

Ethernet-netværkskort Local Area Connection:

  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Link-local-IPv6-adresse . . . . . : fe80::791e:f4f8:93c8:a4b1%11
  IPv4-adresse . . . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.176
  Undernetmaske. . . . . . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
  Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1

Og min WAN IP er : 87.104.*.*
Avatar billede kimtheman Novice
20. oktober 2010 - 22:31 #11
Tja kommer ikke meget videre uden en manual. Men det lyder da til det er nemmere, at købe en anden router.
Avatar billede kick Nybegynder
20. oktober 2010 - 22:39 #12
Ja men så er det bare at vores HDTV ikke kommer til at virke

Har prøvet at koble en DIR-655 på uden held
Avatar billede kimtheman Novice
20. oktober 2010 - 22:53 #13
Ja så må dem så udlevere routeren også kunne fremskaffe manual til denne, så dem må du have fat i.

Men kan man ikke tilslutte fra modem over i ny router og lad denne styre DHCP funktionen og så fra denne nye router videre over i HG1311 routeren?
Avatar billede kick Nybegynder
20. oktober 2010 - 23:14 #14
Det ved jeg ikke om men kan, ringer til supporten imorgen de skal fanden os hjælpe mig for skal snart ud at rejse 3mdr til New-Zealand og skal have sådan at jeg kan upload alle de billeder jeg tager til min server her i dk.

Er ved at værer godt træt af at det ikke virker, har rodet med det hele dagen og kan ikke få det til at virke
Avatar billede kimtheman Novice
21. oktober 2010 - 00:00 #15
Tja skal din computer så stå tændt hele tiden, eller hvordan vil du lige upload de billeder ellers?

Når du er i udlandet, bliver det vel dyrt at bruge internettet, eller hvad gør du der?

Du kunne også købe et domænenavn og et webhotel (domænenavnet kan du også bruge til at oprette E-mail adresser til hele familien, og så er det nemt at huske, når i skal skrive til hinanden (jeresfornavn@jeresdomænenavn.dk). Og ens E-mail adresse forbliver den samme, selv om man flytter og skifter internet osv.)

Med eget domæne/ webhotel kan man oprette et billedegallery, med de inbyggede funtioner der er på webhotelts hjememside (Her der tænker jeg der, hvor jeg selv har det: http://www.one.com)
Det koster ca. 323kr at komme i gang. Det er for oprettelse, 12mdr webhotel og eget dk domænenavn.
Derefter er det ca. 250kr årligt.

Så er du klar til nemt at opload billeder til dit eget gallery, som andre også ville kunne tilgå, enten ved at gøre det offentligt eller via brugernavn/ passwords.
Avatar billede kick Nybegynder
21. oktober 2010 - 16:23 #16
kimtheman gider du smide et svar

Deres support gad heller ikke hjælp de stinker af røv
Avatar billede kimtheman Novice
21. oktober 2010 - 21:46 #17
Da du koblede DIR-655 på uden held på hvordan gjorde du så det? (For ville da mene det skulle kunne lade sig gøre også).

Hvad sagde du til min løsning med webhotel osv?

Hvem får du internet fra?
Avatar billede kick Nybegynder
21. oktober 2010 - 22:20 #18
Det er længe siden jeg prøved med den DIR-655 da jeg ikke kun få vores HDTV til at virke solgt jeg den,så har den desværre ikke længere. Jeg har Profiber hos østjystenergi.

Har ikke lige PT penge til at betale for sådan et webhotel desværre så det bliver ikke løsningen..

Hvordan sætter jeg så en anden router lade os sige den DIR-655 som jeg så kun skal køre internet for vores HDTV box's skal køre igenmen den skide TilGin router for der er åbenbart noget specialet firware på dem..

Mener at jeg sat DIR-655 i INTERNET port også over i fiberboxen hvor vi får fiberen igennem,virked som så os bootste fra at hvis strømen ryger kan vi ikke boot eller start vores HDTV boxs og de 2 router kun åbenbart ikke være koblet sammen med mindere at jeg har gjort noget forkert da de 2 router var koblet sammen kan ikke lige huske for som sagt er det over 1 år siden
Avatar billede kimtheman Novice
21. oktober 2010 - 22:46 #19
Nu har jeg læst lidt og din tilslutning ser vel sådan ud (Se side 30, 31)
http://www.profiber.dk/media/pdf_filer/installationsvejledning.pdf

Det vil sige at du har en fiberboks og du kan til hver en tid skifte din router ud.
Du får en anden router. Og tilslutter kablet fra din fiberboks over i den nye router. Derefter går der ca. 2 timer før dit internet osv virker igen. Det står her
http://www.profiber.dk/default.aspx?m=2&i=118

"Nu har jeg tilsluttet min router, men internettet virker ikke?

Når du tilslutter udstyr til din fiber-boks, som fx en router, oprettes en binding mellem routeren og MAC-adressen i fiber-boksen. Denne binding afbryder din forbindelse til internettet i 5 minutter. Afbrydelsen sker dog kun, hvis du udskrifter den router, som er forbundet til fiber-boksen.

I henhold til "Logningsbekendtgørelsen i Danmark (Bekendtgørelse nr. 988 af 28. september 2006)" er vi forpligtet til at registrere og opbevare alle informationer omkring tildelte IP-adresser samt MAC-adresser på tilsluttet udstyr i 12 måneder. Da dette genererer en stor mængde data, er der indført to timers ventetid for at begrænse belastningen på systemerne."

Når routeren så er accepteret så kan du gå på nettet og du skulle nu kunne tilslutte din tv boks til et netværksstik på routeren og vil mene det virker derfra.

Så kan du gå ind i din nye router og opsætte adgang til server osv. Men nu har du jo ingen penge så kan du jo heller ikke få en anden router så...Men synes nu den løsning med webhotel er en meget billig løsning med mange plusser til forskel fra at skulle købe en anden router og derfra og skal ind og rode med en masse man måske ikke er så vant til så....

Ejer du da ikke små 300kr til webhotel og e-mails til hele familien?