Avatar billede Rutten Nybegynder
20. oktober 2010 - 05:31 Der er 1 kommentar

Ukendt PC i Vista netværk!

for et par dage siden opdagede jeg en ny computer på mit netværk

Mit net består af
Router
Stationær Vista 64 home ( net via router )
Bærbar Vista 64 home (net via wpa2/wifi)

jeg har self scannet min pc søndersammen skiftet pasword hele vejen rundt, surfet rundt men har ikke fundet nogen forklaring
så kommer problemt, hvis jeg tager slukker routern så forsvinder den bærbar men den "ukendte" popper frem efter 10 sec
Netværks windowet ser sådan ud (kan godt lave screenshot hvis det er)

THOMAS-PC                Medieenheder
Thomas-pc                Medieenheder
VVG2000 (gateway)        Netværksinfrastruktur
THOMAS-PC                COMPUTER
(NONE)                  COMPUTER  ( den nye ukendte )

THOMAS-PC og (NONE) er i hver sin workgroup, om det er en vista fejl eller ???

Håber der er en der kan hjælpe
Avatar billede Rutten Nybegynder
20. oktober 2010 - 06:15 #1
omformulering/update

hvis jeg tager slukker routern så forsvinder den
med routeren tændt men uden wifi kommer den tilbage selvom routeren viser det kun er min mac adresse der er på
jeg har sat min ip range til 1 og låst den ene til min mac adresse.
Netværks windowet ser sådan ud

THOMAS-PC                Medieenheder
Thomas-pc                Medieenheder
VVG2000 (gateway)        Netværksinfrastruktur
THOMAS-PC                COMPUTER
(NONE)                  COMPUTER  ( den nye ukendte )

THOMAS-PC og (NONE) er i hver sin workgroup.
har scannet med malwarebyte/kaspersky/ASO3

Håber der er en der kan hjælpe med at få den væk eller fortælle hvad det er