Avatar billede madsn580 Nybegynder
18. oktober 2010 - 18:16 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Windows 7 - hvad for en version skal jeg vælge?

Lige nu har jeg windows 7 home premium 32 bit. Men jeg vil gerne have 64 bit da 32 bit ikke understøtter alle mine ram, men jeg er ikker sikker på om jeg skal bruge en opgraderingsversion eller en fuld version af windows.
Avatar billede LarsDC Nybegynder
18. oktober 2010 - 18:43 #1
Du kan ikke umiddelbart "opgradere" fra 32 bit til 64 bit som man kan gå fra home premium til Professional/Ultimate

Kilde:
http://windows.microsoft.com/da-DK/windows7/32-bit-and-64-bit-Windows-frequently-asked-questions
Avatar billede madsn580 Nybegynder
19. oktober 2010 - 10:12 #2
Men hvis jeg vil have Windows 7 ultimate 64 bit kan jeg så bruge en opgraderingspakke eller skal det være den fulde version?
Avatar billede haverslev Novice
20. oktober 2010 - 20:19 #3
Da du skal formatere for at komme over fra et W7 32bit system, til et W7 64bit system - så har du 2 muligheder.

1. købe en Windows Ultimate 64Bit OEM version - når den er installeret på maskinen, så kan den efterfølgende KUN geninstalleres på den samme maskine. - man siger at den installeres og "dør" sammen med maskinen
http://www.mm-vision.dk/produkter/visvare.asp?action=vis&menu=pc&varenr=78705

2. Er at købe en Fuld pakke udgave af Windows 7 Ultimate
Den kan installeres på din nuværende maskine og skulle den gå i stykker og du evt. skal købe ny pc. så kan du købe en uden styresystem og installere din fuld pakke udgave af W7 Ultimate
http://www.mm-vision.dk/produkter/visvare.asp?action=vis&menu=pc&varenr=78708
Avatar billede madsn580 Nybegynder
22. oktober 2010 - 16:35 #4
Så hvis jeg har Windows 7 Home Premium 32 bit kan jeg godt installere denne her version af windows?
http://www.mm-vision.dk/produkter/visvare.asp?action=vis&menu=pc&varenr=78705
Avatar billede haverslev Novice
23. oktober 2010 - 09:07 #5
JA, den version kan du godt installere -
HUSK blot at tage back-up af alt det du vil gemme, da harddisken skal formateres/nyinstalleres og derved slettes dine ting på haddisken - dvs. programmer, dokmumenter, billeder osv. osv.
Avatar billede madsn580 Nybegynder
25. oktober 2010 - 13:46 #6
Jeg synes bare den virker meget billig, mange andre steder jeg har kigget koster den 2000. Kan ikke forstå prisforskellen hvis der ikke er forskel på produktet, men tror den er magen til.
http://www.elgiganten.dk/product/pc-hardware/software/OEMWIN7UL64DK/microsoft-windows-7-ultimate-oem-64-bit
Avatar billede haverslev Novice
25. oktober 2010 - 14:06 #7
Nu har jeg aldrig ment at Elgiganten er billige med deres vare.

Se f.eks samme produkt her:
http://www.dustinhome.dk/pd_5010332810.aspx

Du kan jo bare lige ringe til MM-Vision og høre om deres version.
Tlf: 7022 1744
og tage en snak med deres Microsoft ansvarlige:
Torben Sørensen
Avatar billede madsn580 Nybegynder
28. oktober 2010 - 19:56 #8
Hvis jeg hellere vil have Home Premium kan jeg så bruge den her version når jeg allerede har den installeret i 32 bit?
http://www.mm-vision.dk/produkter/visvare.asp?action=vis&menu=software&varenr=78703
Avatar billede haverslev Novice
28. oktober 2010 - 21:18 #9
Ja du kan installere Home Premium 64bit versionen som du linker til i indlæg #8

Husk blot at du IKKE kan opdatere fra 32bit til 64bit, du skal udføre det som en Nyinstallation med formatering (slette alt på disken) for at komme over fra et W7 32bit system, til et W7 64bit system.

Så HUSK at kopier/back-up at hvad du vil gemme af dokumenter, billerder osv osv. - INDEN du går igang med nyinstallationen.
Avatar billede haverslev Novice
28. oktober 2010 - 21:21 #10
Glemte.
Tillige skal du installere alle driverne til dit hardware igen, husk blot at det skal være til W7 64bit OS når du installere dem igen. - Hvis ikke du har dem på cd, så skal de hentes fra din pc producents hjemmeside.
Avatar billede madsn580 Nybegynder
15. november 2010 - 15:13 #11
Nu har jeg købt home premium 64 bit versionen. Men jeg kan ikke installere den, den siger at det ikke virker med denne version af windows.
Avatar billede haverslev Novice
15. november 2010 - 20:09 #12
Du skal boote op på DVD og lave en Nyinstallation - altså slette/formatere den gamle installation.

Du må ikke sætte DVD i når du ER sartet op på din nuværende W7.
http://www.youtube.com/watch?v=rUDp1zKML08
Avatar billede madsn580 Nybegynder
16. november 2010 - 17:35 #13
Jeg er ikke så god til alt det her med at installere windows forstår det ikke helt kan du forklare det så det er lidt nemmere for mig at forstå?
Avatar billede haverslev Novice
16. november 2010 - 19:20 #14
Du skal sætte din nye Windows 7 DVD i dvd-drevet og derefter genstarter du computeren.
Den vil sikkert starte (boote)op på W7 DVD`en og der vil staå på skærmen "Tryk på en tast for at starte installationen" - du trykker blot på en tilfældig tast og Windows 7 går igan med at installere lidt foreløbige filer og derefter går det efter anvisningen her:
Du kan se resten på denne video
http://www.youtube.com/watch?v=rUDp1zKML08
Avatar billede madsn580 Nybegynder
17. november 2010 - 14:11 #15
Jeg har prøvet at genstarte den men computeren starter bare op normalt som den plejer.
Avatar billede haverslev Novice
17. november 2010 - 14:18 #16
Så skal du prøve at gå i bios og ændre Boot rækkefølgen, således at 1.boot er CD/DVD drevet.

Eller det er muligt, at du kan trykke på f.eks F10 eller F11 eller F12 i opstarten af pc`en og i den menu der kommer op, der kan du så vælge Boot på CD/DVD -drev
Avatar billede madsn580 Nybegynder
08. december 2010 - 14:54 #17
Tak for hjælpen har fået det installeret