Avatar billede illemann Novice
18. oktober 2010 - 10:30 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Nyhedsbrev i Umbraco

Hej
Vi har fået lavet ny hjemmeside i Umbraco. En del af det er et nyhedsbrevsmodul. Her er et af problemerne, idet en del modtagere - primært webmail brugere - ikke kan læse det. Danske tegn er fuldstændig forvaskede.
"Ø" bliver til "Á," osv.
Nogen gode ideer.
Avatar billede jokkejensen Novice
18. oktober 2010 - 11:02 #1
... nyhedsbrev i umbraco ?

Er det noget du selv har strækket sammen ? - jeg tænker her på afsendelse mm? Eller har du implementeret en 3part og henter data fra umbraco ?

Det er selvfølgeligt noget med tegnsæt at gøre, forsøg at holde ALT i UTF-8, dvs charset angivelser i markup filer, sikre de er gemt med korrekt encoding i vs.net etc etc.
Avatar billede illemann Novice
18. oktober 2010 - 11:12 #2
Vi har haft et firma til at lave det.
Vi fik lavet en løsning i umbraco med integreret nyhedsbrevsmodul., men jeg ved ikke hvor det er fra.

Det du skriver om UTF-8 er vel i "motoren". der kan vi ikke komme ind.
Avatar billede jokkejensen Novice
18. oktober 2010 - 12:29 #3
jeg kan ikke rigtigt hjælpe det store uden at se med. Har du et link til løsningen så jeg kan se.. Ofte smider man en 3.part på, forklæder den som noget skræddersyet, og sælger dyrt :)..

Det kan være jeg kan gennemskue på frontenden, ellers, har du mulighed for at lave et login til en test version ?
Avatar billede keysersoze Guru
18. oktober 2010 - 19:13 #4
Hvis i har haft et firma til at lave det må i få fat i det firma og få dem til at lave arbejdet ordentligt - at i ikke kan sende æøå ud må gå under betegnelsen væsentlig mangel.
Avatar billede illemann Novice
18. oktober 2010 - 20:51 #5
Vi har fat i det firma som har bygget siden. Men de taler udenom. Men det er ikke det eneste der mangler, så det er muligt vi må prøve andre "midler". Men det hjælper jo ikke vores nyhedsbrevsmodtagere lige nu. Hvis modtagerne bruger Lotus Notes går den helt galt. Ingen billeder og ÆØÅ går helt amok.
Avatar billede jokkejensen Novice
19. oktober 2010 - 00:18 #6
Lotus notes er også et af de mest css lacking der findes, herefter vores nye elskede outlook 10 - og gmail..

http://www.campaignmonitor.com/css/

Jeg tilbyder gerne at lave den hvis i leder efter ny implementør. Kender dybt til umbraco, og kan herfra automatisk generere nyhedsbreve med eksisterende data fra cms.

Og er design efter mine krav, kan jeg overholde og lave templates til alle de kendte klienter.
Avatar billede illemann Novice
11. marts 2011 - 08:22 #7
Tak
Er ved at få løst det ved hjælp af JOKKEJENSEN
Avatar billede illemann Novice
11. marts 2011 - 08:23 #8
Til Jacob
Skriv et svar så får du point.
Avatar billede jokkejensen Novice
11. marts 2011 - 08:41 #9
takker, får du snart gang i noget IM ?
Avatar billede jokkejensen Novice
11. marts 2011 - 08:41 #10
svar