Avatar billede carsten_mc Nybegynder
17. oktober 2010 - 20:45 Der er 2 kommentarer

Hvilken NAS

Hej.

Jeg skal have mig en NAS og jeg har kigget lidt på disse tre:
Qnap TS-459 Pro Turbo
Synology DS-410
Thecus N4200

Og så ville jeg lige høre hvilken af disse tre, eller andre evt. folk ville anbefale. Og hvorfor.
Avatar billede chalde Seniormester
18. oktober 2010 - 08:32 #1
Personligt vil jeg anbefale Synology pga. deres firmware.
Den har langt flere muligheder end øvrige NAS-enheder på markedet.

Performancemæssigt ligger de alle sammen nogenlunde lige hvad gælder filkopiering.
De andre er rent hardwaremæssigt bedre bestykket (dual LAN, flere ram), men personligt vægter jeg muligheder frem for power, og det giver firmwaren i Synology. Dertil er monteringen i ds410 en anelse mere omstændig end i de øvrige, hvilket dog ofte er en engangsforseelse.

Ds410 review:
http://www.reghardware.com/2010/06/15/review_storage_synology_diskstation_ds410_nas/page2.html

N4200 review:
http://www.itrends.dk/20950/

TS-459 review:
http://benchmarkreviews.com/index.php?option=com_content&task=view&id=489&Itemid=70&limit=1&limitstart=8

Så i min verden står og falder det hele på hvad der ønskes:
Er det firmwaremæssige muligheder er det klart Synology du skal vælge.
Ønsker du at gå efter hardwarespecs er det en af de andre.
Avatar billede rehsoe Nybegynder
18. oktober 2010 - 10:17 #2
Jeg kan kun tilslutte mig #1.

Jeg har selv en Synology DS209+, og den kører upåklageligt.
Startede med at anvende den som simpelt fillager, men der er masser af muligheder for andre opgaver. Dvs når dine ønsker ændre sig, vil den kunne følge med. Og dertil er administrations brugerfladen nem at arbejde med.

mvh
Rehsoe