Avatar billede nyhus Nybegynder
17. oktober 2010 - 16:59 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Udvikler i Tyskland - Saarland, Rheinland-Phalz?

Hej eksperter,

Jeg leder efter en freelance udvikler i Saarland eller Rheinland-Phalz i Tyskland.

Har nogle af jer idéer i den henseende?

Udvikleren skal kunne konstruere/udvikle en database for mig samt rådgive mht filstorage af op til 10TB pdf filer.
(Det bedste vil være én, der kan håndtere begge opgaver)

På sigt skal han/hun desuden udvikle webinterface og andre forbindelser til databasen.

Mvh!
Avatar billede kmunk1975 Nybegynder
17. oktober 2010 - 19:55 #1
jeg har lidt svært ved at se sammenhængen mellem 10 tb pdf filer og en /it udviklingshus, er det ikke også opbevaring og db og hosting af det og lave et cloud site, som fx www.rackspacecloud.com

skal kunne konstruere/udvikle en database for mig!!
hvorfor skal udvikleren / host selskabet være i tyskland?
Altså hvis man laver grundstruktur og site og cloud, og gode trafik aftaler i så store projekter, så starter man vel med 10 gb pdf og så for alt på plads først og så udvider man pladsen og lægger indholdet op og så får man kunderne til at bruge det.
I måske tilfældig rækkefølge, vigtigst må være trafik grænser og loadet på db og site, og at brugerne kommer dertil.

Bare mine tanker
kristian
Avatar billede nyhus Nybegynder
18. oktober 2010 - 09:00 #2
Hej Kristian,

Tak for din respons. jo, opbevaring, hosting mv er også en del af hele projektet; men det behøver udvikleren som sådan ikke tage del i - han/hun skal blot kunne fortælle mig, hvad vi behøver i den henseende(deraf rådgivning).

Du har helt ret mht. storage, i at behovet vil starte småt og så vokse med tiden - og det er derfor vigtigt, at databasen konstrueres med store datamængder in mente allerede fra starten af. At storagebehovet er mindre i starten bør ikke være et problem.

Grunden til at jeg søger en person i Tyskland er, at projektet er baseret i Luxembourg og gerne vil kunne mødes med udvikleren jævnligt, men ikke har hverken lyst eller økonomi til at sponsorere SAS/Luxair ;o)

Mvh
Christian
Avatar billede nyhus Nybegynder
22. august 2012 - 13:03 #3
lukket