Avatar billede Rune Sommer Mester
16. oktober 2010 - 15:55 Der er 1 løsning

Netværksmappe dokument folder giver mig "Access Denied" på andre maskiner.

Jeg har en WinXPhome, en WinXPpro og en Win7home som jeg har sat op til et lokalt hjemme-netværk. Alle mapper bliver delt fint og jeg har fuld adgang til de delte mapper fra alle maskiner. WinXPpro har jeg sat op med "advanced network", XPhome er sat op med "simipelt netværk" (som jeg i øvrigt jo ikke kan ændre pga. "home-edition").
7 blev bare sat op sådan lidt uden jeg ved hvad der skete :)

Mit problem er, at når jeg forsøger at få adgang til min "dokumenter" mappe på XPhome computeren (altså både fra Win7 og WinXPpro), så får jeg en "access denied". Jeg kan hverken læse eller skrive i denne mappe. Dog bliver mappen vist med mapper og indhold.
Jeg havde samme problem med Win7, men fik det løst på en eller anden måde i Win7 - vistnok med "advanced network", hvor jeg fik givet alle brugere fuld adgang til denne dokument-mappe.

Hvordan får jeg løst læse/skrive blokering på min WinXPhome, så jeg kan læse/skrive i denne mappe også, fra Win7 & WinXPpro computerne?
Avatar billede Rune Sommer Mester
31. oktober 2010 - 23:24 #1
Bump - og lukkes.