Avatar billede ksheller Nybegynder
16. oktober 2010 - 15:03 Der er 5 kommentarer

Squeezebox eller hvad ?

Hej.

Uden at have den store forstand på hverken Squeezebox eller lignende har jeg dog stor interesse i at få oprettet "et system", hvor jeg kan afspille lyd fra mit anlæg, men musikken skal hentes trådløst.
Samtidig vil jeg gerne have mulighed for at have nogle højtalere i et eller to andre rum ud over stuen, hvor jeg også kan afspille musik - ikke nødvendigvis samtidig mv.
Sonos er oplagt, men desværre voldsom dyr.
Kan Squeezebox klare det samme, hvad skal jeg mon bruge af udstyr, hvorfra skal/kan musikken hentes hvis jeg ikke vil have en pc stående åben hele tiden ?
Hvis nu man gerne ville kunne hente film også trådløst til sit fjernsyn....hvad så ?
Håber der sidder nogen derude med bruger-forstand på området og som kan gennemskue alle de mange muligheder uden det bliver enorm indviklet !

Venligst Klaus
Avatar billede pade2204 Nybegynder
16. oktober 2010 - 16:05 #1
SqueezeboxServer (programmet der gør at den streamer musikken til squeezeboxene), skal enten ligge på en kørende PC, eller du kan have det på en NAS (som helst skal være en lidt dyrere ende CPU/RAM mæssigt).

Du kan syncronisere imellem squeezeboxe, så de spiller på samme tid og/eller hvert sit stykke musik - de fleste kræver dog en aktiv forstærker til højtalere. (Undtaget Boom som er en slags Clockradio med indbygget stream)

Det var lige et lille indskud
Avatar billede keysersoze Guru
16. oktober 2010 - 19:10 #2
mig bekendt kan Squeezebox ikke, i modsætning til Sonos, afspille individuelt i hvert rum - enten spiller du musik eller også gør du ikke. En anden vigtig ting at nævne er, at hvis man du ikke kan installere software på alle NAS'er hvorfor man også skal vælge rigtigt her.

Har selv en squeezebox og er meget glad for den - har også en nummer 2 som dog ikke er sat op endnu.
Avatar billede kmunk1975 Nybegynder
17. oktober 2010 - 08:55 #3
kan måske hjælpe med nogen ideer
fx http://hifi4real.dk/?id=310498
chordette gem.

du kan give mig en privat besked så kan vi tjekke op på det sammen her i tråden..
vh kristian
Avatar billede pade2204 Nybegynder
17. oktober 2010 - 19:48 #4
man kan godt spille individuelt af hinanden !
Avatar billede keysersoze Guru
25. oktober 2010 - 22:24 #5
Det er jeg kun glad for at høre - som nævnt, har endnu ikke sat min nummer 2 op, men har altid både læst og været rådgivet til at det ikke var tilfældet.