Avatar billede ehau Nybegynder
15. oktober 2010 - 11:20 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Gmail til outlook 2007 med IMAP?

Gmail til outlook 2007?

Hej.
Jeg har gennemsøgt eksperten.dk og det meste af nettet, men kan stadig ikke finde en løsning.
Jeg vil gerne benytte outlook 2007 til at håndtere min Gmail konto vha IMAP. Jeg har Windows Vista.
Jeg har fulgt denne vejledning uden resultat(10+ gange!!!!)

http://www.howtogeek.com/howto/microsoft-office/use-gmail-imap-in-microsoft-outlook-2007/

Jeg er ret sikker på at jeg gør som der står, men der er ingen forbindelse til Gmail: mapperne bliver ikke hentet, jeg kan hverken sende eller modtage.
Jeg bruger Gmail som mail på min Iphone4, hvis det har noget at sige.
Nogen ideer?
Avatar billede Peter4220 Nybegynder
15. oktober 2010 - 11:29 #1
Som du kan se har jeg hugget denne vha. Google http://mail.google.com/support/bin/answer.py?hl=en&answer=77689
Avatar billede ehau Nybegynder
16. oktober 2010 - 19:40 #2
Hej Peter
Googles guide er identisk med det link jeg selv havde vedhæftet. Har også prøvet at følge Googles guide og flere andre, men de er alle ens og løser desværre ikke mit problem.
Avatar billede Peter4220 Nybegynder
16. oktober 2010 - 22:17 #3
Hej ehau - hvorfor vil du bruge IMAP ???
Avatar billede ehau Nybegynder
18. oktober 2010 - 22:22 #4
Hej igen.
Jeg må indrømme at jeg ikke er en haj mht. IT, men har læst mig frem til at det skulle være det mest smarte, da mine mails bliver liggende på serveren da jeg både bruger min Iphone, PC'en og vil have adgang fra andre computere.
Avatar billede Peter4220 Nybegynder
18. oktober 2010 - 23:13 #5
Hej igen

Brug denne på PCen:
http://www.officeguide.dk/outlook/37-tips/95-tilfoj-din-gmail-konto-til-outlook-2007

På det 1. billed (GMail) er det vejledning til opsætning af din  din IPHONE.
Avatar billede ehau Nybegynder
21. oktober 2010 - 12:59 #6
Hej igen.
Opsætningen på iPhone har fungeret hele tiden og af mystiske årsager virker min imap opsætning nu pludselig. Jeg har ikke rørt indstillingerne siden jeg startede denne tråd så har ingen anelse om hvorfor det nu fungerer.
Men tak for dit engagement uanset.

ehau.
Avatar billede ehau Nybegynder
09. november 2010 - 21:50 #7
Hej Peter.
Da jeg er ny herinde, er jeg ikke helt med på hvordan man afgiver point. På trods af at problemet løste sig selv, vil jeg gerne give dig nogle for at bruge tid på det.
10. november 2010 - 06:18 #8
http://www.eksperten.dk/faq#faq-3-5

PS: Som standard skal du ikke selv lægge [svar]; er 'reserveret' til (til løsninger og pointgivning) ...