Avatar billede b4de4nd Nybegynder
13. oktober 2010 - 22:39 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Asus bundkort med phenom II x6 - 1095 hexacore viser kun 4 kerner

Hej alle

Jeg har lige fået en hexacore 1095 i maskinen.

Problemet er at den kun vises som en 4 kernet i windows, men i bios viser den godt nok 6 kerner.

skal jeg bruge asus core unlocker ? har opdateret bios til 0901

Bundkortet er et asus m4a89td pro usb3

og cpu er amd phenom II x6
Avatar billede Slettet bruger
14. oktober 2010 - 08:17 #1
http://www.asus.com/product.aspx?P_ID=fLIjRELzxMxkH2UQ

den nyeste bios hedder 1006

M4A89TD PRO/USB3 BIOS 1006
Fix the issue that system may be unable to use Razer Tarantula USB keyboard

er ret sikker på det er et bios problem

m.v.h
Avatar billede b4de4nd Nybegynder
14. oktober 2010 - 09:39 #2
nå ja... det glemte jeg at skrive... har opdateret bios til den nye 1006. Det mærkelige var at den også registrede cpuén korrekt med den gamle bios 0207 som er den kortet bliver leveret med.
Avatar billede Slettet bruger
14. oktober 2010 - 10:22 #3
http://support.asus.de/

http://support.asus.com/troubleshooting/troubleshooting.aspx?SLanguage=en-us

kan selvfølgelig være et dårligt kort eller cpu men tror mere på at du skal spørge hos asus om dit problem

det må være bios der ikke er god nok endnu
har selv været ude for at vente på bios update fra et tidligere kort

windows og bios arbejder ikke godt sammen så det må være der den ligger
Avatar billede Slettet bruger
17. oktober 2010 - 10:27 #4
Avatar billede Slettet bruger
17. oktober 2010 - 10:30 #5
det kan godt være jeg ikke kan se det men den er ikke understøttet og det kunne godt betyde at det er derfor
Avatar billede b4de4nd Nybegynder
28. oktober 2010 - 09:51 #6
Den står på deres qvl liste...

Jeg har haft fat i asus support. De mener at det er defekt på bundkort, cpu eller anden hardware... (spredehagl)
Avatar billede Slettet bruger
28. oktober 2010 - 10:12 #7
det er sjældent med asus kort
Avatar billede b4de4nd Nybegynder
29. oktober 2010 - 16:23 #8
det ved jeg nu ikke om det er...

har lige haft ombyttet 3 stk. m4a79xtd evo kort... alle med fejl på ram soklen...
Avatar billede b4de4nd Nybegynder
25. december 2011 - 22:13 #9
lukker gammel tråd