Avatar billede Slettet bruger
13. oktober 2010 - 21:03 Der er 3 kommentarer

Installation af Microsoft Photo Editor på XP sp 3

Hej. Jeg ønsker at installere Microsoft PhotoEditor på min XP sp3. Det er ikke lykkedes mig endnu. Kan nogen fortælle om nedenstående er anvendlig. Jeg ønsker nemlig ikke at lægge en masse ind forgæves uden at det virker.
Fra en tidligere tråd har jeg flg:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Shared Tools\Graphics Filters                  Denne har jeg

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Photo Editor
                  men ikke denne

Vil selv gerne have MS Photo Editor. Hvis jeg har den øverste af de to i min reg data base. Og hvis jeg så også henter den nederste, er det så blot at hente den her
http://www.brothersoft.com/microsoft-photo-editor-128651.html

og så installere den ?

Ville være glad for hjælp

Anmeld misbrug Skriv et svar | Skriv en kommentar

--------------------------------------------------------------------------------

Skrevet ons. d. 13. oktober 2010 kl. 20:28:09| #8 vejmand (140.892 point) peterDK >> Du skal oprette dit eget spørgsmål med point.
Dette er et afsluttet spørgsmål.  :-)
Anmeld misbrug Skriv et svar | Skriv en kommentar

--------------------------------------------------------------------------------

Skriv et indlæg
Kommentar (til forslag)
Svar (til løsninger og pointgivning)
Var denne tråd nyttig for dig?

Tilladte BB-code-tags: fed kursiv understreget link til billede
Web- og emailadresser omdannes automatisk til links
Overvåg denne tråd

Se previewOpret

--------------------------------------------------------------------------------
Velkommen peterDK
Min profil | Indlæg (1) | Overvågning | Post

peterDK
300 point (0 ude)
Rediger profil | Log af
Opret: Spørgsmål | Guide | Dit CV og uddannelse

--------------------------------------------------------------------------------

Seneste spørgsmålProgram til at overføre billeder fra ramkort til PC via...
Oprettet den 12. oktober 2010 kl. 09.21
bufli giver 30 point for svar | Giv et svar »
iPhoto Plus 4 download, hjælp.
Oprettet den 11. oktober 2010 kl. 20.58
dang giver 200 point for svar | Giv et svar »
Videoprogram
Oprettet den 10. oktober 2010 kl. 18.31
sarahlerche giver 30 point for svar | Giv et svar »

--------------------------------------------------------------------------------
Seneste guidesDreambox

12. oktober 2010 kl. 17.55 | Læs »
Opsætning af D-Link routere

8. oktober 2010 kl. 09.07 | Læs »
100% højde med CSS i alle browsere

14. juli 2010 kl. 11.31 | Læs »
Blogserie om MVVM pattern i C#/WPF til brug i...

8. juli 2010 kl. 08.36 | Læs »
XML

7. juli 2010 kl. 13.02 | Læs »
Se alle guides »

--------------------------------------------------------------------------------

Seneste nyhederVed du overhovedet om du er i skyen?

13. oktober 2010 kl. 15.59 | Læs »
Microsoft: Windows Phone 7 er ikke til tablet-pc'er

13. oktober 2010 kl. 15.41 | Læs »
Pas på med cloud computing-paranoia

13. oktober 2010 kl. 14.17 | Læs »
Office retter fejl i Word og Excel

13. oktober 2010 kl. 13.46 | Læs »
TDC rydder op i mail-rod med ny afgift

13. oktober 2010 kl. 13.20 | Læs »
Se alle nyheder »
--------------------------------------------------------------------------------
Avatar billede Vandreren Novice
17. oktober 2010 - 17:47 #1
Intern besked fra peterDK (medtaget her for at hjælpe andre, der kan komme ud for samme problem):

"Hejsa. Tror du at du kunne hjælpe. Jeg har prøvet og prøvet men kan ikke få en downloadet PE
til at virke. Selv reg data base opdateringer hjælper ikke. Jeg kan få brugerfladen frem men den kan ikke
åbne eller gemme. Håber at du kan guide mig"

Hej peterDK

Du skriver desværre ikke noget om hvilke fejlmeddelelser, du får. Baseret på din korte beskrivelse vil jeg tro at dit problem skyldes manglende brugertilladelser til nøglen HKEY_LOCAL_MACHINE\HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Shared Tools\Graphics Filters i Registreringsdatabasen (Registry).

Problem, løsning og vejledning findes her:
http://support.microsoft.com/kb/q260151/

PS. Jeg har lagt dette indlæg som et svar. Hvis det hjælper dig, kan du acceptere mit svar og tildele det points. Vejledning her: http://www.eksperten.dk/faq#faq-3-1
Avatar billede Vandreren Novice
27. oktober 2010 - 21:53 #2
peterDK sendte mig 2-3 interne beskeder, hvor han bad mig udtrykkeligt om hjælp. Han skrev en kommentar til en halvgammel, men afsluttet tråd: http://www.eksperten.dk/spm/912045#reply_7667001

Efter jeg skrev ovenstående løsningsforslag, har peterDK fuldstændig mistet interesse for projektet; han har ikke været logget på siden den 17. oktober, et par timer efter mit indlæg.

Når folk på den måde ikke giver lyd fra sig, så plejer det at betyde at min hjælp har afhjulpet deres problem. Men det er ærlig talt en usympatisk måde at vise sin taknemmelighed på.

Kort sagt, endnu en sortlistet. :)
Avatar billede Slettet bruger
28. oktober 2010 - 09:06 #3
Hej alle. Jeg må sige at det problem jeg havde, hørte til den ene pc jeg har, da der ingen problemer var med at få det installeret på den anden.
Da HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Shared Tools\Graphics Filters
minder om hinanden på begge maskiner. Undrer jeg mig over  hvorfor det virker på den ene og ikke den anden maskine. Hvis man så kunne sætte
foto på denne side med screendump billede ville det gøre det nemmere.
Jeg oplever at det at "sige tak" og pointgivning her er mere problematisk end selve ens tekniske problem. Jeg er nok ikke
"nørdet" nok til jeres site. Finder det lidt besynderligt med den "pointjagt" i stedet for bare at prøve at hjælpe hinanden.
Jeg har faktisk ikke fået løst nogen af mine spørgsmål her, måske ledt på sporet, men desværre kun det.
Jeg vil fremover kun bruge dette site som tilskuer.
Mvh Peter