Avatar billede Irena Nybegynder
13. oktober 2010 - 10:34 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Intel el. AMD?

Hej eksperter :)

Min lille HP-mini 2133 døde desværre igår aftes. Kan ikke tænde den mere :(

Så nu er jeg på udkig efter en ny, og vil gerne vide hvad forskellen mellem Intel og AMD er?

Jeg har altid brugt Intel, fordi jeg har hørt at AMD er mere for de mennesker som spiller spil på computere. Men nu har jeg forelsket mig i en AMD, og ville høre om nogen kan forklare mig - med simpel sprog :) - hvad forskellen mellem disse to er.

På forhånd tak :)
Avatar billede Irena Nybegynder
13. oktober 2010 - 11:13 #1
Avatar billede Poko1 Ekspert
13. oktober 2010 - 11:37 #2
Win 7 Home understøtter 3Gb ram så jeg ville vælge nr2. du får for 330Kr. lidt mere hastighed og mere ram.ellers er der ikke den store forskel mellem Intel og AMD. og personligt sværmer jeg for ATI grafikkort det er også det grafikerne foretrækker.
Avatar billede claes57 Ekspert
13. oktober 2010 - 11:46 #3
ATI er ejet af AMD, så der er samarbejdet jo nok optimeret.
#2 giver også dobbelt harddiskplads, og jeg mener at huske, at den bruger mindre strøm.
Avatar billede Poko1 Ekspert
13. oktober 2010 - 11:56 #4
Og så kunne du jo købe sådan en box til din gamle Harddisk så du kan finde dine gamle filer billeder mail osv.
http://www.bj-trading.dk/newshop/default.asp?pv=IB-221BPW&pn=Raidsonic&vare=287217
Avatar billede Irena Nybegynder
13. oktober 2010 - 12:30 #5
Tak for jeres indlæg :)

poko, jeg har ikke brug for en box. Gemte heldigvis det hele på en extern harddisk 2 dage inden min HP brød sammen. Men ellers tak for idéen :)
Avatar billede Poko1 Ekspert
13. oktober 2010 - 14:50 #6
Vil det sig at du bare smider den gamle harddisk Ud?
Avatar billede Irena Nybegynder
13. oktober 2010 - 20:55 #7
Poko, jeg smider den nok ik ud, men enten gemmer jeg den ellers så smadrer jeg den, og så smider den ud :)
Avatar billede Queen_ Nybegynder
28. oktober 2010 - 07:20 #8
Poko, lad mig give dig de points :)
Avatar billede Irena Nybegynder
28. oktober 2010 - 07:44 #9
Poko, lad mig give dig de points :)
Avatar billede Poko1 Ekspert
30. oktober 2010 - 09:06 #10
Vil du ikke lige sel lægge et svar og så acceptere det jeg samler ikke på point :-)
Avatar billede Irena Nybegynder
01. november 2010 - 07:24 #11
Ok. Well, det kan jeg ligeså godt. Jeg valgte at købe en ny comp, da min gamle brød sammen.
Og min nye er også ved at bryde sammen, men det er så en anden side af historien.