Avatar billede jind Nybegynder
13. oktober 2010 - 10:26 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Deler kun nogle tabeller i Word 2007

Jeg arbejder i nogle dokumenter med lange tabeller. Derfor skal Word dele tabellerne over sideskift. Det sker også på de fleste dokumenter, men ikke på alle, og jeg kan ikke finde ud af hvorfor?

Alle dokumenter er sat til "tillad opdeling af rækker" under tabelegenskaber. Der er ikke lagt tvunget sideskift ind, og med vis kode ser alle dokumenter/tabeller ens ud. Alligevel deles nogle af tabellerne, mens andre rykker over på næste side og efterlader meget store tomme huller.

Håber nogen kan hjælpe

JJ
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
13. oktober 2010 - 11:09 #1
Det kan være nogle af indstillingerne i dialogboksen Afsnit, der er årsagen.

I rækker, der starter på en ny side, selv om der er plads på foregående side, kan du undersøge, om "Hold sammen med næste" og/eller "Sideskift før" (fanen Linje- og sideskift i dialogboksen Afsnit) er slået til. Slå i givet fald disse indstillinger fra og se, om det løser problemet.

Du skal også være opmærksom på, at der kan opstå en "kaskadeeffekt", hvis "Hold sammen med næste" er slået til for flere afsnit under hinanden (eller afsnit i tabelceller under hinanden). Det letteste kan så være at markere alle rækkerne/afsnittene og slå indstillingen fra samlet. Du kan derefter markere enkelte afsnit/rækker og slå egenskaben til for dem, hvis det er aktuelt. "Hold sammen med næste" er ganske nyttig, fordi den sikrer, at afsnit, som ikke må skilles ad, altid bliver holdt sammen på samme side.
Avatar billede jind Nybegynder
13. oktober 2010 - 11:36 #2
Tak for hurtigt svar.

Det var nu ikke det, men jeg fandt ud af, at der under tabelegenskaber var klikket af i ombryd.

Point til dig alligevel.

JJ
Avatar billede jind Nybegynder
13. oktober 2010 - 11:39 #3
Smid lige et svar så jeg kan give point.
:o)
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
13. oktober 2010 - 12:03 #4
OK - godt du fandt årsagen til problemet