Avatar billede N_S_L_B Nybegynder
13. oktober 2010 - 00:18 Der er 11 kommentarer

pc går i stå

min pc går i stå når jeg spiller spil.
hvis jeg bare er på nettet eller skriver i word sker der aldrig noget den kan stå i flere dage uden der sker noget som helst.
men lige så snart jeg begynder at spille spil giver den op.
skærmen flimmer/bliver fuld af hakker og lyden hakker bare der ud af.
nogle gang når jeg genstarter den vil den ikke starte, med det samme.

har skiftet strøm forsygningen på den hjalp ikke.
instaleret nye driver til mit grafikkort virkede heller ikke.

den kommer nogle gange med en disk fejl når den starter op.

håber i kan hjælpe mig for det er godt nok ved at vøre rigtig træls
13. oktober 2010 - 06:16 #1
Velkommen til E. ...

Under hvilket system ->
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?

---

Bærbar ? Stationær ?

... bare nogle eksempler set i anden forbindelse ->
http://brean.dk/wp-content/img_8193.jpg
http://brean.dk/wp-content/img_8195.jpg
http://brean.dk/wp-content/img_8196.jpg

http://www.spywareinfo.dk/#/tip-og-tricks/rens_taern.htm
Avatar billede Memo-Consult Nybegynder
13. oktober 2010 - 07:29 #2
Kunne tyde på en af 2 ting:
1. Den bliver for varm.
2. Den er for langsom (Mangler ram)

Der kan selvfølgelig være andre ting galt, men det er mest oplagt med de 2 nævnte.
Avatar billede N_S_L_B Nybegynder
13. oktober 2010 - 07:37 #3
det er vista home basic.

og det er en stationær

og skulle helst ikke værfe ram for der er 8gb af dem
Avatar billede killer_bee Nybegynder
13. oktober 2010 - 09:55 #4
det er nojk din grafikkort.
Hvilken Grafikkort har du og har den opdaterede drivere?
Hvliken PSU har du - power supply, hvor mange watt?
Avatar billede thesnoop Nybegynder
13. oktober 2010 - 10:03 #5
Ram er en af de mest hyppigste årsager..

Computere nu til dag koster ikke ret meget.
Jeg vil anbefale at starte fra ny og få en god en der holder 5 år endnu
Avatar billede killer_bee Nybegynder
13. oktober 2010 - 11:22 #6
thesnoop -> jeg tror nu ikke at det er RAM, og skifte hele computeren er lige lovlig drastisk, jeg har set det ske før hvis man ikke har nok watt til grafikkortet, eller at den er "stået af". Så kan man jo nøjes med at skifte den ene del som ikke virker.
Avatar billede N_S_L_B Nybegynder
13. oktober 2010 - 17:01 #7
grafikkortet er et gforce xts250 tror jeg nok

min psu er på 750watt og den er helt ny
Avatar billede N_S_L_B Nybegynder
13. oktober 2010 - 17:02 #8
driverne har jeg lige opdateret lige igår for at se om det ville virke men det hjalp ikke
Avatar billede N_S_L_B Nybegynder
13. oktober 2010 - 17:08 #9
ville godt nok være ked af at skulle til at skifte de3t hele en gang til. og synesnu nok den er stor nok som den er.
er der en måde man kan se om det er en enkelt ting der er galt med den??

om det er harddisk der er stået af eller grafikkort eller den bliver for varm eler noget?
Avatar billede killer_bee Nybegynder
14. oktober 2010 - 09:25 #10
dumt spørgsmål, men har du sat alle power cable til på grafikkortet, de nye skal have en extra stik nogle gange
Avatar billede N_S_L_B Nybegynder
15. oktober 2010 - 00:52 #11
kan ikke sætte flere stik i det.