Avatar billede djthomas Nybegynder
12. oktober 2010 - 15:58 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

superbruger kan ikke installere msi

jeg har et program, som jeg stoler 100% på, som opdatere sig selv ved at downloade en msi fil og eksekvere denne.

Jeg har et setup med win 7 klienter, hvor brugerne er superbrugere. Jeg har som admin givet hver superbruger fuld kontrol og ejerskab og mapperne, som mit program kører fra. Men msi filen kan ikke installeres uden administrator-godkendelse. Er der en måde uden om dette. msi filen er også ejet superbrugeren og har superbrugeren har fuld kontrol over den.

Hvad skal der mere til?
Avatar billede vejmand Juniormester
12. oktober 2010 - 16:31 #1
Prøv evt. at åbne programmet ved at højreklikke på ikonet for programmet -> Kør som administrator
Se om det hjælper......
Avatar billede djthomas Nybegynder
12. oktober 2010 - 16:38 #2
Det er jo lige netop det jeg skal undgå, for brugeren har ikke administratorrettigheder. Jeg gider ikke rundt og taste godkendelser ind hvergang der kommer opdateringer.

Derfor giver jeg som admin brugeren lov at til få fuld adgang til mapperne, som bliver brugt af programmet.
Avatar billede vejmand Juniormester
12. oktober 2010 - 17:01 #3
Okay, jeg mener kun det er første gang det er nødvendig, men er ikke helt sikker......
Avatar billede djthomas Nybegynder
23. november 2010 - 09:06 #4
Fandt aldrig en løsning - det sucks!