Avatar billede ozzi Nybegynder
12. oktober 2010 - 12:41 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Langsom Windows Explorer

Fra den ene dag til den anden er min Explorer blevet meget langsom. Kører XP Pro med SP3.

Hvis jeg logger på maskinen lokalt som administrator kører alt som det skal, men når jeg logger på domænet med mit brugernavn går det galt. Nogle programmer kører fint, men programmer der bruger data fra serveren har lange svartider.

Har scannet for virus og andre skadelige programmer uden at finde noget.

hvem kan hjælpe?
Avatar billede daquar Nybegynder
12. oktober 2010 - 12:53 #1
Har du for nyligt skiftet din DNS fra at være serveren, til at være en ekstern DNS Server?

Det kan nemlig give utrolig lange svartider.

Hvis du har, er løsningen at skifte Serverens eksterne dns, og så lade klienterne bruge serveren som DNS igen.

Hvis ikke det er tilfældet, så ignorer blot mit svar :-)
Avatar billede ozzi Nybegynder
12. oktober 2010 - 12:59 #2
Hej, Det er desværre ikke tilfældet. Andre brugere på samme netværk har ikke problemet.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. oktober 2010 - 17:18 #3
Prøv at rydde op på din browser, når du er logget på din  brugerkonti. Du går i funktioner-internetinstillinger-browser.
Her kan du slette dine cokkies osv.
Sæt et hak i "slet browserdata ved afslutning", og programmet gør det automatisk.
Avatar billede ozzi Nybegynder
12. oktober 2010 - 17:24 #4
Nu er der ikke tale om Internet Explorer, men om Windows Explorer. Forøvrigt bruger jeg Firefox og ikke IE.
12. oktober 2010 - 17:27 #5
... har du evt. (tidligere) mappet til en Server/drev som nu ikke findes mere ?
Avatar billede ozzi Nybegynder
12. oktober 2010 - 17:38 #6
Jeg mapper 5 drev på serveren, og ikke andet. Alle mapninger er aktive, men langsomme. Har prøvet at lukke for alle netværks mapninger, men uden bedre resultat.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. oktober 2010 - 18:50 #7
Ups det står der jo også???
Har du forsøgt at kontrollere disken når du er logget på din bruger profil med chkdsk?
http://support.microsoft.com/kb/315265/da
Avatar billede ozzi Nybegynder
26. november 2010 - 04:38 #8
lukker