Avatar billede jojossdk Nybegynder
11. oktober 2010 - 11:46 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

lille HTML script til at hente pris

Hej

jeg har en webshop, hvor jeg har lavet forsiden om.
hvor jeg skriver tekst og pris og sætter billede ind.

dette gøre jeg manualt!
jeg vil gerne have at den automatisk kunne hente prisen fra produktets side.

der er mulighed for at sætte et html script ind.

nogen der kan hjælpe med det?
er helt på bare bund
Avatar billede w13 Novice
11. oktober 2010 - 12:01 #1
Din webshop er vel enten lavet i PHP eller .NET (el. lign. sprog) og jeg vil da mene, at dine produkter ligger i en database.

HTML kan ikke klare sådan noget, og du skal derfor bruge PHP el. .NET til at udtrække prisen baseret på produktets database-ID.

Giver det mening?
Avatar billede w13 Novice
11. oktober 2010 - 12:02 #2
Hvis produkterne lige nu ikke ligger i en database, bliver det meget besværligt.
Avatar billede cdull Nybegynder
11. oktober 2010 - 12:11 #3
Der skal lidt mere info på bordet.

Hvad bruger du af system til din webshop?

Som udgangspunkt kan du ikke bare sådan lidt udhente data. HTML bruges til fremvisning af data, og kan ikke klare selve udhentningen.

Mit bedste bud er, at din webshop kan give dig noget hjælp i form af nogle funktioner.
Avatar billede jojossdk Nybegynder
11. oktober 2010 - 12:35 #4
webshoppen ligger hos scannet og er webshop1
kan se den er lavet i asp.
men jeg har mulighed for at sætte en html koden ind på forsiden.

jeg har desværre ikke mulighed for at rode ved filerne bag ved :(

og ja, går ud fra at produkterne ligger i en database
Avatar billede w13 Novice
11. oktober 2010 - 12:48 #5
Jeg har desværre ingen erfaring med Scannet's webshops og ved ikke, hvor meget du har adgang til at redigere i og om det kan lade sig gøre.

Du kan ikke rode i filerne bagved, skriver du, men du kan redigere forsiden? Hvilke filer er det, der ligger "bagved", som du skriver?
Avatar billede jojossdk Nybegynder
11. oktober 2010 - 13:08 #6
igennem admin panelet kan jeg redigere forsiden ved at åbne et lille vindu der hedder "HTML editor"

ved intet om filerne bagved
Avatar billede w13 Novice
11. oktober 2010 - 13:23 #7
Så har du nok ikke adgang, desværre.
Avatar billede jojossdk Nybegynder
10. november 2010 - 09:58 #8
lukker