Avatar billede allanthiim Nybegynder
10. oktober 2010 - 18:20 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Større antenner til D-LINK model DIR-655

Da jeg har lidt problemer med dækning af mit trådløse netværk i mit hus,har jeg søgt lidt på nettet og fundet ud af at man kan købe større antenner til min router.
Jeg kan se at de typisk går fra ca 7dbi til omkring 20dbi.
Da det ikke siger mig det helt store men godt kan se at det har noget med styrken at gøre,så kunne jeg godt tænke mig at få af vide hvilke jeg skal vælge samt om de kan blive for store.
Vil også gerne vide om jeg skal skifte alle 3.

på forhånd tak

allan thiim
Avatar billede jakobcl Nybegynder
10. oktober 2010 - 20:13 #1
Der findes ingen officiele antenner til en DIR-655.
Men hvis du finder en, så skal de hænge samme. Du kan ikke bare udskifte med enkeltstående antenner.
Endvidere hjælper det heller ikke altid bare at sætte en stor antenne på, for din klient (computer) skal også kunne sende tilbage, hvilket kan kræve en lige så stor antenne.

Vil næsten foreslå du invistere i et powerline sæt der er trådløst istedet.
T.ex. DHP-w307av som har indbyttet Wireless N også.
Sikkert også billigere end antenner.
Avatar billede teknik Juniormester
10. oktober 2010 - 20:37 #2
ikke svaret på dit spørgsmål, men måske en løsning på dit problem.

Da din router er en nyere 3 antenners wireless-n router med ret gode anmeldelser, så er det mest sandsynligt at det er  "den anden ende" der trænger til forbedring.

en bærbar kan fx. opgraderes med dette PCMCIA kort
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=215238

En stationær kan få et kort som dette
http://www.dlink.dk/cs/Satellite?c=Product_C&childpagename=DLinkEurope-DK%2FDLProductCarousel&cid=1197319490112&p=1197318959116&packedargs=locale%3D1195806935729&pagename=DLinkEurope-DK%2FDLWrapper

En anden almindeligt forekommende årsag til at netværket ikke rækker er, at naboen bruger samme frekvens.
mange routere defaulter til det frekvensbånd som kaldes kanal 6.
hvis du ser andre netværk på samme frekvens, så forsøg med at
flytte dit trådløse netværk til en anden frekvens
fx. kanal 2 eller 9

Linksys laver åbenbart en "antennebærer m. forlænger kabel" som passer til din router, at få antennerne placeret så signalet ikke skal "skære gennem en mur/væg" næsten på langs hjlper tit på forbindelseskvaliteten.

Har også set, på nettet at din routers ydelse forbedres med nyere version af firmware, så check lige at du har den seneste revision af den.

mvh :-)
Teknik
Avatar billede allanthiim Nybegynder
18. oktober 2010 - 16:20 #3
teknik før point
jeg vil prøve at opdatere min router og så ta den der fra
Avatar billede allanthiim Nybegynder
08. februar 2011 - 20:05 #4
skriv et svar teknin
Avatar billede teknik Juniormester
10. februar 2011 - 16:37 #5
Kan kun kommentere når spm. er lukket.