Avatar billede jravn Nybegynder
10. oktober 2010 - 15:57 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Trådløs printer på Stofa trådløst netværk

Hej, jeg har et trådløst netværk med Stofa modem/router. Alle enheder er trådløst på netværket, men computerne kan ikke finde/se den nye trådløse printer. Jeg har prøvet at disable firewall.

HP installations softwaren kan ikke etablere forbindelsen.

HP printer C309g
HP pavillion m/windows 7
Scientific Atlanta EPR2320R2 modem/router

Nogen forslag?
Avatar billede jakobcl Nybegynder
10. oktober 2010 - 16:15 #1
Har du prøvet at pinge printeren, på dennes IP adresse ?
Avatar billede jravn Nybegynder
10. oktober 2010 - 16:30 #2
ja, det er prøvet uden held.
Avatar billede jakobcl Nybegynder
10. oktober 2010 - 20:10 #3
Hvad starter IP adressen med ?
Skriv endelig ikke det hele.
Avatar billede jravn Nybegynder
11. oktober 2010 - 21:01 #4
Den starter med 212, men det ser ud til at jeg har fået hul igennem, men tak for hjælpen alligevel.

Til hjælp for andre Stofanetbrugere kan jeg oplyse at jeg for at komme videre, afinstallerede printersoftwaren (HP) og lod printeren resette den netværksopsætning som jeg havde konfigureret den med.

Derefter tilmeldte jeg for en sikkerheds skyld printerens mac adresse til "allways on" på "mine sider" hos Stofa.

Ved den første installation havde jeg ikke fået slået firewall og antivirus ordentligt fra.(Stofanets Safesurf)

Herefter var det bare at starte forfra med installationen.

Indtil nu er det gået godt med 3 computere.

/Lukker/
Avatar billede jakobcl Nybegynder
12. oktober 2010 - 10:10 #5
Hvis din ip er 212, er det en offentlig IP.
Hvilken IP får din PC ? og igen ikke det hele.
Avatar billede jravn Nybegynder
09. november 2010 - 11:20 #6
Lukker