Avatar billede carlt Seniormester
10. oktober 2010 - 10:21 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvordan sætter jeg en kode på "gæsteprofilen?"

Jeg har en kollega, som midlertidigt er uden pc. Hun får derfor lov til at låne/benytte min.
Derfor har vi brug for at lave en midlertidig kode til "gæsten".
Hvordan etableres en sådan kode?
Avatar billede VFJ99 Nybegynder
10. oktober 2010 - 10:29 #1
gå til start --> kontrolpanel --> brugerkonti --> derinde fra kan du sætte kode på gæste kontoen.
Avatar billede VFJ99 Nybegynder
10. oktober 2010 - 10:34 #2
ovenstående kan være lidt andeledes alt efter hvilket styresystem du kører, men det skulle give sig selv hvis du følger den.
Det kan blive aktuelt først at aktivere gæstekontoen, hvis den ikke fremgår. Når du er i brugerkonti vinduet hedder den: "Administrer en anden konto"
Avatar billede VFJ99 Nybegynder
10. oktober 2010 - 10:37 #3
ok, jeg har lige testen på windows 7 og det ser ikke ud som om du kan putte kode på gæsten her.
Opret en ny konto og kald den fx gæst2 og så skulle det være løst:)
Avatar billede danielmajid Nybegynder
15. oktober 2010 - 01:00 #4
hej, måske kan dette hjælpe :)

gør følgende:

1. åben kør og skriv (tryk ok): Net user guest password

2. Aktivere Gæste kontoen: http://www.sevenforums.com/tutorials/7412-guest-account-turn-off.html

3. åben kør skriv: control userpasswords2
tryk på faneblad "avanceret" derefter på "avanceret bruger..." knappen og find gæstebrugeren og skift hans kode ved at højremus klikke og skift kode til den du ønsker.

:)
Avatar billede danielmajid Nybegynder
15. oktober 2010 - 01:01 #5
VFJ99:
Jo man kan :)
Avatar billede carlt Seniormester
15. maj 2011 - 10:21 #6
Tak - og undskyld forsinkelsen.
Læg venligst svar:-)
Mvh
carlt
Avatar billede carlt Seniormester
21. maj 2011 - 20:14 #7
Vil ingen have point?