Avatar billede ans_dk Nybegynder
25. juli 2001 - 12:26 Der er 4 kommentarer og
3 løsninger

sms \'hardware\' && PHP4 ?!?

Hi :-)),

et spørgsmål fra mig, inden frokost pausen skal  holdes ...

( ohhh Gud så godt vejret ... jeg vil så gerne holde fri resten af dagen ... hmmm, why not ??)

er der nogen herude, der ved noget om at sende SMS\'ere, sådan rigtigt ...

... altså...
det skal ikke sendes som e-mail til mobiltelefonen, men som ægte SMS ...

jeg ved godt at det koster en del !!!

Hvilket hadware/software skal man beside, osv ...

ALT INFO har interesse !!!

Jeg har prøvet at kontakte erhvervs afdelinger i Telia, Orange (ex-Mobilix) ... men folk derude var ganske blanke ... de lovede at en konsulent vil ringe tilbage ... men nu er der gået knap en uge ,,, og intet er sket ...

hmmmm, stof til eftertanke ... eller blot holliday-chaos .

mvh,
ans_dk
Avatar billede lauer Nybegynder
25. juli 2001 - 12:40 #1
Det du skal er at få adgang til en af telefonselskabernes gateway.

Når man sender en sms som email bliver den sendt til telefoncentralen som så laver emailen om til en rigtig sms og sender den videre igennem deres gateway.
Når man sender en alm sms fra en mobiltelefon køre den direkte igennem gatewayen, og derfor går det så hurtigt.
Så det du skal er at få lavet en aftale med TDC, Mobilix, eller Sonofon om du må få adgang til deres gateway.
Det skal bare siges at det er meget dyrt (kender ikke den præsis pris)

Du kan også have en server sående med en masse telefonlinier som så ringer op til centralen på lovlig vis og sender smsen.
Det kæver bare mange linier hvis du vil have en stor site på nettet og hvis der ikke skal være noet ventetid.

Du kan også prøve at spørge sol.dk, 12send.dk og de andre hvor man kan sende logoer og ringetoner gratis. De bruger nemlig sådan en gateway til at sende dem.

Det var alt det jeg vidste og jeg håber at det var nok til at give lidt point :o)

Venlig hilsen
    Jesper
    (webmaster på www.telefonsiden.dk :)
Avatar billede jelzin101 Praktikant
25. juli 2001 - 13:09 #2
du kan bruge din mobiltelefon som gateway, ved hjælp af et datakabel - så slipper du for bøvlet med at finde ud af hvor numrene hører til. prisen er så alm. smstakst (men hvis du skal sende mange er det jo ikke utænkeligt at du kan få en aftale med et af teleselskaberne om noget rabat.)
Avatar billede jasber Nybegynder
25. juli 2001 - 17:23 #3
Hvis det er ok for dig at sende SMS\'er via GSM nettet ved jeg at det tyske firma Falcom har en GSM boks du kan slutte til en RS232 seriel port. Jeg ved at andre med held har brugt modellen der heder A2D-1 til at sende SMS\'er med.

Du ka\' læse mere om dem her:
http://www.falcom.de/~t109060/e/e-produkte.html
Avatar billede ans_dk Nybegynder
25. juli 2001 - 20:03 #4
takker for hjælp ...

... der er kommet nogle hints frem ,...

kigger lige på det, imorgen ...

:-))

mvh,
ans_dk
Avatar billede jelzin101 Praktikant
25. juli 2001 - 20:06 #5
tak for pts. :)
Avatar billede lauer Nybegynder
25. juli 2001 - 20:12 #6
Tak for point :)
Avatar billede jasber Nybegynder
25. juli 2001 - 23:18 #7
tak for points :)