Avatar billede john2010 Praktikant
08. oktober 2010 - 08:58 Der er 9 kommentarer

Lave en grå tegning til rent sort

Hej,
Jeg har nogle tegninger, hvor stregerne er i grå, grøn osv. Jeg vil gerne have alle disse streger lavet om til ren sort. Er dette muligt og hvordan?

Det vil sige at det endelige resultat skal bare være at alle farver (med undtagelse af hvid) skal være sort. Det kan lige nævnes, at tegningerne/billederne alle er i vector og pdf-format.

Billederne kommer oprindeligt fra Autocad
Avatar billede Poko1 Ekspert
08. oktober 2010 - 09:12 #1
Prøv at gå ind i fanen billede justering Sort Hvid træk de tre øverste skydere til venstre og de tre nederste til højre.
Avatar billede john2010 Praktikant
08. oktober 2010 - 09:41 #2
Hvad hedder det lige på engelsk?
Avatar billede john2010 Praktikant
08. oktober 2010 - 10:00 #3
Jeg har måske fundet punktet black/white, men det punkt er nedtonet, så jeg ikke kan vælge den.
Avatar billede Poko1 Ekspert
08. oktober 2010 - 12:06 #4
indkrans billede først select all tror jeg det hedder?
Avatar billede Poko1 Ekspert
08. oktober 2010 - 12:09 #5
Der kommer ikke mail fra E i øjeblikket så jeg er nødt til at gå til min overvågning.for at følge dig så hav tålmodighed.
Avatar billede falster Ekspert
08. oktober 2010 - 22:42 #6
Hvis det drejer sig om de formater, du nævner, vil jeg tro, at du kan ordne det med Inkscape her:

http://inkscape.org/
Avatar billede JStaal Nybegynder
20. oktober 2010 - 22:05 #7
Jeg ville nok vælge at lave en select- color range og holde shift i bund, og så vælge alle områderne bortset fra den hvide.
Lave nyt layer og så fylde de valgte områder med sort.

Mvh.
JStaal
Avatar billede louisek Mester
29. oktober 2010 - 02:34 #8
Det nemmeste ville være at åbne pdf'en i illustrator, så får du nemlig det hele som vektorer og kan styre farverne i de almindelige colorslides- Så vælger du simpelthen bare alt og ændrer linjefarven til sort.

Lige lidt bonusinfo hvis du ofte har brug for at efterbearbejde cad-tegninger, så kan du nemt lagdele tegningen i illustrator ved at vælge en streg og drefter "select - same colour" og derefter trække det valgte over i sit eget lag.
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
30. maj 2011 - 16:16 #9
Alternativt kan du eksportere siderne fra Adobe Reader til JPEG og gennem Photoshop konvertere dem til sort/hvid.