Avatar billede mbiegel Nybegynder
07. oktober 2010 - 21:06 Der er 6 kommentarer

Notice: Undefined variable

Hej jeg har dette script:
14 <?php
15 $side = $_GET['side'];
16 if($side == "glemtkodeord") {
17 ?>

Hvis $side er udfyldt så får jeg ingen fejl, men hvis man bare går til login.php får jeg denne fejl

Notice: Undefined variable: side in C:\wamp\www\admin\login.php on line 15

Hvordan kan det være.

Tidligere har jeg bare skrevet det sådan her uden nogle fejl:
14 <?php
15 $side = $_GET[side];
16 if($side == glemtkodeord) {
17 ?>

Jeg har lige installeret den nyeste xamp localserver med php 5.3.

har aldrig stødt på den fejl før, håber en kan hjælpe. Har søgt lidt på google uden held.
Avatar billede Slettet bruger
07. oktober 2010 - 21:27 #1
if($side == glemtkodeord) {

der må komme en } som lukker den blok du åbner
- hvis ikke, er det en fejl
Avatar billede mbiegel Nybegynder
07. oktober 2010 - 21:33 #2
Ja det gør der længere nede på siden. Det er fordi jeg kun har sat det ind der giver problemet.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
07. oktober 2010 - 21:36 #3
Du skal noget i retning af:

$side='';
if (isset($_GET['side'])) {
  $side = $_GET['side'];
}
Avatar billede mbiegel Nybegynder
07. oktober 2010 - 21:40 #4
Det har jeg også prøvet men så var der bare fejl i linie 16.

Men jeg har programmeret en del php men har aldrig set det problem før.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
07. oktober 2010 - 21:42 #5
I "gamle dage" kunne man være sjusket, men det kan ikke mere. Heldigvis da.

Kan du vise os koden, der ikke virker, hvis du gør som i #3?
Avatar billede mbiegel Nybegynder
08. oktober 2010 - 14:38 #6
Hov jeg læste dit svar forkert jeg havde læst det som:

$side = " ; altså et " istedet for 2 ' og så derfor ikke hvad du mente.

Men det er fordi man skal "oprette" variablerne, dvs hvis man skriver $side = ''; er den stadig tom men så findes den.

Det virker nu - tak for hjælpen smid et svar så skal du nok få point :D