Avatar billede heyn Nybegynder
07. oktober 2010 - 08:43 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Tydeliggøre tekst i skærmdump

Hej Eksperter

Jeg er ikke så trænet i PhotoShop.
Jeg har lavet skærmdump af nogle kort over områder i København.
Nu bliver teksten i de bmp-filer jeg henter meget udtværet så man ikke kan se gadenavnene. Kender nogen en metode hvormed man kan gøre kanten i teksten, de pixel som er blevet grå, sorte igen?
Så vil teksten måske blive læselig igen.

Mvh Christian
Avatar billede Poko1 Ekspert
07. oktober 2010 - 09:39 #1
Nu skriver du ikke hvilken udgave af fotoshop du har? men prøv under fanen billeder justeringer der er der flere muligheder for at ændre.
og under filtre sharpen eller skarpere.
Avatar billede Slettet bruger
07. oktober 2010 - 18:07 #2
Hvis du har taget et skærmdump og sat ind i photoshop uden at skalere så vil teksten kun blive utydelig hvis du har ændret dit zoom niveau til andet en 100% (især i tidligere versioner af Photoshop)

Jeg ved godt at dette lyder som et DUMT svar. Men prøv at hoppe op i Vis/View menuen og vælg aktuelle pixels/aktual pixels. Du kan også dobbeltklikke på luppen (zoom værktøjet) i værktøjspanelet.

Er billedet skaleret eller hjælper ovenstående ikke, skal du prøve at justere lidt som poko1 nævner.
Avatar billede heyn Nybegynder
02. november 2010 - 09:53 #3
Hej aalandriel.

Undskyld at jeg er lidt forsinket.

Ja det lød dumt men du havde ret.

Smid et svar begge 2. Iførte mig i rigtig retning.

Det bedste resultat fik jeg dog først da jeg nogle dage senere fik den 'smarte' ide at jeg kunne lave lidt hjemmearbejde, for der kan jeg jo, i modsætning til på arbejdet, godt installere værktøjer som f.eks. programmet "PrintScreen" og gemme i jpeg format.

Smid et svar begge 2.

MVH Christian
Avatar billede Slettet bruger
02. november 2010 - 17:50 #4
svar