Avatar billede jlag Nybegynder
06. oktober 2010 - 11:42 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Trådløs dørklokke

Findes der ikke en trådløs dørklokke, der bruger aaa 1,5 batterier i både sender og modtager, så der kan anvendes genopladelige batterier
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. oktober 2010 - 12:13 #1
Er det fordi du netop har AAA batterier?
Genopladelige batterier findes i så godt som alle størrelser.... :)
Avatar billede Slettet bruger
06. oktober 2010 - 12:14 #2
Jeg ved ikke om nogle dørklokker kører på batterier på modtagersiden, altså den side som lyser og ringer. Men jeg har en, som sættes direkte i en hvilken som helst stikkontakt, så man aldrig skal tænke på batterier til den del. Trykkontakten bruger jo ikke megen strøm. Der er kun lige når man trykker. Og det fungere rigtigt godt på den måde. Man kan endda købe ekstra modtagere, så der ringes og lyses flere steder samtidig.
Avatar billede jlag Nybegynder
06. oktober 2010 - 13:40 #3
Ja, det er fordi jeg i hele mit nybyggede hus bruger aaa batterier til alle følere på mit gulvvarmesystem foruden fjernbetjeninger til tv og mere
Avatar billede YngviK Nybegynder
09. marts 2011 - 14:44 #4
Hej,

Jeg arbejder dagligt med trådløse dørklokker hos http://www.safegear.dk - og jeg er ikke stødt på nogle med AAA batterier. Desværre. Så vidt jeg kan se på de dørklokker vi har herinde (5-10 forskellige), så er de alle med 12V23A (rigtigt små batterier) i dørtrykkende. I modtagerne er det dog lidt forskelligt, der har vi de helt store LR14 batterier og helt ned til AA batterierne, men ikke nogle AAA batterier desværre.

Hvis du på noget tidspunkt finder en trådløs dørklokke med AAA batterier, vil jeg være meget interesseret i at vide hvilke det er :-)

Fortsat god dag!

De bedste hilsner
Yngvi Karlson

P.S. pt er det lidt svært at finde rundt på vores side, så hvis nogen var interesseret, så smider jeg lige et direkte link ind til vores (safegear) trådløse dørklokker:
http://www.safegear.dk/tyverisikring/doerklokke-ringeklokke-1/traadloes-doerklokke-ringeklokke.html