Avatar billede Jonas_Dam Nybegynder
05. oktober 2010 - 09:17 Der er 4 kommentarer

HJÆLP.. Formatering af HDD ved fejl.

Hej
Jeg skulle formatere mit c: drev med XP.
Min HDD var opdelt i 2 partitioner, et med XP og et til billeder, film, musik osv.
Men efter jeg har formateret min PC, har den slette mine partioner, og nu har jeg kun et c: drev.

Kan man gøre noget for få mine biller osv. tilbage???
Avatar billede Blandy Praktikant
05. oktober 2010 - 09:19 #1
Gå under diskhåntering og se om den anden partition stadig er der, så er der ikke sket mere ved det. Men har du bedt den om at formater begge patitioner så er der intet at gøre makker. Desværre!
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
05. oktober 2010 - 09:42 #2
Skal lige have klarlagt noget. Fik du formateret dit data drev, eller dit systemdrev.

Hvis det var dit systemdrev, kan det også være afhængig af hvor stor den anden del er på harddisken samt om du har lagt SP2 på. Jeg kan ikke lige huske, hvad def. er men der er noget med at XP ikke kan se partitioner over en vis størrelse, før SP2.

Fik dit formateret dit datadrev, så skal du nok have fat i et recorvery-program, og se om det kan genskabe data.
Avatar billede ksoren Nybegynder
05. oktober 2010 - 10:40 #3
Når xp formaterer, så overskriver den faktisk ikke ret meget (stort set alt kan genskabes efterfølgende). Ødelæggelsen begynder først, når man laver den nye installation.

Det med service pack. Uden SP1 er der kun adgang til de første 128 GB af harddisken.

Hvis du skal ud i genskabning af data, så er det bedst at slukke nu, og flytte harddisken over i en anden computer og genskabe herfra. Jo mere du skriver til harddisken, jo færre filer risikerer du at kunne genskabe.
Avatar billede Jonas_Dam Nybegynder
03. november 2010 - 08:05 #4
Jeg har nu prøvet med nogle recovery programmer, men uden det store held.
Prog. har kun fundet filer fra den partition hvor XP lå på, men ikke fra den partition hvor alle mine billeder, musik osv. lå på.