Avatar billede iversen84 Novice
04. oktober 2010 - 19:48 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Brugere på xp

Hej

Jeg står for at skulle oprette brugerkonti på nogle xp computere, det kan jeg som sådan godt finde ud af, problemet er bare at når jeg opretter en ny bruger, så er skrivebordet helt "clean" - hvordan giver jeg adgang til programmer som er installeret under en anden bruger fx. administrator (eller flytter dem over) så jeg slipper for at skulle installere alle programmer igen ??

nogen der kan hjælpe?
Avatar billede 220661 Ekspert
04. oktober 2010 - 20:03 #1
Oprettede gæstekonto på min pc, og der havde jeg adgang til alle programmer gennem start-programmer, på nær ZoneAlarm pro.
Har du valgt en begrænset konto?
Avatar billede iversen84 Novice
04. oktober 2010 - 20:13 #2
Alle programmer er installeret på administrator konto.

Jeg skal have oprettet en brugerkonto, som de ansatte kan bruge, de må ikke have lov til at installere programmer og jeg skal installere en proxy server, fordi netværksbrugen skal overvåges.

nogle af de programmer som er installeret på administrator kontoen skal også kunne bruges på den nye bruger konto, men jeg er usikker på om jeg skal installere alle programmerne igen på den nye bruger eller om de kan "overflyttes" fra administratorkontoen ???
Avatar billede Jensen DK Novice
05. oktober 2010 - 07:17 #3
Du skal kopier et par eller flere mapper over på den nye konto, den ene er C: programmer, du skal ind i C: dokument and settings,
All users,kopier menuen start og skrivebord, der kan godt være flere du skal hente,måske(dokumenter,foretrukne) dem som ikke kommer frem som genvej kan du gå ind i programmer og højre klikke og vælge opret genvej træk den derefter ud på skrivebordet.