Avatar billede Slettet bruger
04. oktober 2010 - 16:08 Der er 4 kommentarer

Ny gaming computer til omkring 8000 (+/- 1000!)

Hejsa,

Jeg står og skal have investeret i en ny computer, da min gamle simpelthen er forældet (den kan ikke køre Civilization 5!).

Da jeg absolut intet ved om computere hardwaremæssigt, spørger jeg derfor Jer om hjælp! Har I nogle tips til hvad jeg skal købe? Jeg skal som sagt bruge den primært til at spille, alt fra Civ5 over WoW til hurtige FPS spil. Jeg ville fortrække at den kom med Win7. Foreløbig har jeg set på nummer 6 herinde: http://www.topdata.dk/group.asp?group=326. Er det et godt valg?

På forhånd tak for hjælpen!
Venlig hilsen,
Søren

P.s. Jeg håber at bestille hvad end jeg finder frem til, i aften!
Avatar billede karstenk Nybegynder
04. oktober 2010 - 17:44 #1
Har du noget udstyr i forvejen? Skærm, mus, tastatur osv?
Avatar billede karstenk Nybegynder
04. oktober 2010 - 17:45 #2
Men den maskine du der har fundet er ganske god. Jeg har noget lignende, dog en Intel Core i7 i stedet for en sekskernet 1090T. Den æder alle spil der bliver smidt efter den, dog bortset fra Metro 2033. 5970 er et ganske fint grafikkort, men sluger meget strøm. Derudover skal du ikke være bange for varme, for det rum du befinder dig i, vil på kort tid blive stegende hedt. :)
Avatar billede Slettet bruger
04. oktober 2010 - 18:01 #3
Jeg har alt udstyr, ja, så det er ingen bekymring. Min største udfordring er at jeg simpelthen ikke ved hvilken computer der er bedst "value-for-money"; jeg ved ikke om den til 9000 virkelig er for 2000 kr bedre end den til 7000. Det lyder måske lidt kryptisk, håber I forstår hvad jeg mener!
Avatar billede karstenk Nybegynder
04. oktober 2010 - 18:50 #4
Altså grafikkortet i maskine 6, Radeon 5970, er omtrent dobbelt så hurtigt som 2 styks 5850. En af maskinerne er bestykket med et enkelt 5850.

5970 er jo to stk. 5870 på et enkelt printkort.