Avatar billede tipp Nybegynder
25. juli 2001 - 09:04 Der er 3 kommentarer

Ram

Hej. Jeg har en Aptiva 2178-860, med PC-133 SDRAM DIMM. Når jeg prøver at sætte andre Ram i feks. Kingston 128 Ram, kommer der en fejlmeddelse frem der siger, at 206 hukommelsen ikke er konfikureret, og spøger så om jeg vil forsætte,men der sker ikke noget. Jeg har også prøvet at sætte 2 gange Kingston Ram i, men min computer ville slet ikke starte op. Kan det være rigtig at
IBM køre med deres egne Ram. Jeg troede at computeren selv fandt ud af der
var kommet flere Ram i. Skal jeg ind i bios eller hvad. Er der nogen der kan hjælpe
mig.
Avatar billede mc3762 Nybegynder
25. juli 2001 - 09:38 #1
Det er desværre rigtigt.
Der er adskillige bundkort, som ikke kan køre med alle slags RAM.
Der er f.eks. mange compaq maskiner der kun kan køre med compaqs egne RAM.
Avatar billede x4all_dk Nybegynder
25. juli 2001 - 10:25 #2
Men...

Man kan sagtens købe disse specielle RAM, man skal bare bede om at få RAM, som passer i en Aptiva model XXX.

Det er billigere en original-Compaq-RAM, men lidt dyrere end \'billig\' ram.
Avatar billede bigmike Nybegynder
27. august 2001 - 02:59 #3
hvis man ejer en ibm skal man virkelig passe på hvilke ram man benytter, det gælder for den sags skyld også Dell og compaq. men hvis du bruger disse
SDRAM PC133 Veritech
Type: SDRAM PC133 168-pins
Bit: 64bit
Latency: 7.5ns
og de biligste finder du her
http://www.edbpriser.dk/

Standard: 1. Parts
Warranty: 10 years

så skulle du ikke få problemer da jeg har prøvet dem i alle 3 mærker med succes.
ibm bruger normalt paritets ram og så den er sat op til kun at kunne kører med paritets ram og det er ikke sådan lige at komme ind og slå fra. så hvis du køber ovenstående SDRAM PC133 Veritech 256MB
Type: SDRAM PC133 168-pins
Bit: 64bit
Latency: 7.5ns
Standard: 1. Parts