Avatar billede htx98i17 Professor
03. oktober 2010 - 19:04 Der er 5 kommentarer og
3 løsninger

hvad er det hurtigste wifi man kan få?

Jeg har en Ovislinke WL-1000R som af hvad jeg kan se kun understøtter B og G.
Hvor hurtigt er det? og er det N som er det hurtigste idag?
Avatar billede htx98i17 Professor
03. oktober 2010 - 19:07 #1
Jeg har et A/G/N i min bærbar. Er det routeren som er flaskehalsen?
Avatar billede noltus Novice
03. oktober 2010 - 19:23 #2
Ja,routeren er flaskehalsen,n standarten er den hurtigste,g er næsthurtigst,se her hvis du kan engelsk http://compnetworking.about.com/cs/wireless80211/a/aa80211standard.htm
Avatar billede haverslev Novice
03. oktober 2010 - 19:55 #3
Ja, N standarden er hurtigst, men et G-standard kan kører op til 54Mbit/s, men vil effektivt dog ligge på 20 - 40Mbit/s

Har du en router med superG, så vil den kunne klare op til 108Mbi/s, men effektivt dog ligge mellem 30 - 70 Mbit/s
Avatar billede zero_lock Nybegynder
04. oktober 2010 - 23:17 #4
ja det er din router som der flaske halsen...

A er et wifi net på 5GHz båndet med en bånd bræde på 54Mbit
B er et wifi net på 2.4GHz båndet med en bånd bræde på 11Mbit
G er et wifi net på 2.4GHz båndet med en bånd bræde på 54Mbit
N er et wifi net på 2.4GHz båndet med en bånd bræde på 300Mbit

dog har jeg i praksis dog kun op levet 30-40% ydelse fra ud fra hvad producenten lover husk på de tal er et nået i lab uden nogle former for støj
Avatar billede haverslev Novice
05. oktober 2010 - 07:21 #5
tja, så et svar fra mig også for #3
Avatar billede htx98i17 Professor
05. oktober 2010 - 15:28 #6
Det lyder til at et N netværk ikke er så godt som det burde være. Men trods alt lidt bedre.

Gør det en mærkbar forskel at købe en router med mere end én antenne?
Avatar billede python Nybegynder
08. oktober 2010 - 10:58 #7
hvis du køber en N router med kun 1 antenne er det egentlig ikke en N standard. De skal have 3 antenner for at MIMO virker optimalt. MIMO er en teknologi der sender radiosignalet ud i flere retninger og kan modtage i flere retninger hvilket gør at man mister langt mindre pakker end de andre a/b/g teknologier, og selfølgelig får meget bedre hastighed.

alt efter hvilken router/AP du køber vil du kunne få op til 150Mbit udnyttet i værste fald 100Mbit. Men dem der reklamere med de har N teknologi og så smider 2 eller 1 antenne på lyver, det er ikke korrekt udnyttet og du vil ikke kunne få de store båndbredder på dem.

Jeg kan godt begynde at forklare mere, men det er ikke relevant, så længe man har i tankerne at der skal være 3 antenner, om det så er interne antenner som Linksys gør på nogle af deres modeller .. eller eksterne gør ikke så meget.
Avatar billede htx98i17 Professor
08. oktober 2010 - 18:57 #8
tak for din kommentar, det er vigtig at vide