Avatar billede unique Nybegynder
25. juli 2001 - 07:57 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Registred RAM / ECC RAM - PC2100

Jeg har bestemt mig for at købe nyt bundkort. Jeg får følgende, at vide:

Up to two unbuffered DIMMs (up to 1GB each) of DDR RAM

Up to four registered DIMMs (up to 1GB each) of DDR RAM

Mit spørgsmål er, Hvad er registerede RAM?
jeg har altid troet, at registred RAM, var ECC-RAM, men er nu blevet i tvivl, da jeg læste nogle specifikationer på ECC-RAM, hvor disse netop var Unbuffered
Avatar billede makse Nybegynder
25. juli 2001 - 09:41 #1
Registered Memory:
SDRAM memory that contains registers directly on the module. The registers
re-drive the signals through the memory chips and allow the module to be built
with more memory chips. Registered and unbuffered memory cannot be mixed.
The design of the computer memory controller dictates which type of memory the
computer requires.

ECC memory:
(Error Correction Code) – A method of checking the integrity of data in DRAM. ECC
provides more elaborate error detection than parity; ECC can detect multiple-bit
errors and can locate and correct single-bit errors.
Avatar billede unique Nybegynder
25. juli 2001 - 10:54 #2
Det vil med andre ord sige, at de PC2100 Kingston ECC jeg lige har købt, ikke er registrede ?

Hvor køber man så registrede RAM monduler ?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
25. juli 2001 - 10:59 #3
Ja det vil det nok, men ECC er vel stadig de bedste. Jeg tror ikke at der er nogen forskel hastigheds mæssigt, men prismæssigt er ECC nok stadig dyrest.
Avatar billede unique Nybegynder
25. juli 2001 - 11:01 #4
Problemet er bare, at jeg gerne vil kunne udnytte alle 4 DIMMs.
Avatar billede makse Nybegynder
25. juli 2001 - 11:03 #5
Nej, det er de nok ikke. Jeg har heller ikke set nogle steder, hvor de sælger PC2100 Reg. ram endnnu. (Det er spørgsmålet om det er nødvendigt)
Avatar billede makse Nybegynder
25. juli 2001 - 11:04 #6
Hvad hedder dit bundkort?
Avatar billede unique Nybegynder
25. juli 2001 - 11:13 #7
Det er ikke mit endnu, da det først kommer om et par uger.
ABIT KG7-RAID

Jeg har lige læst, at nogle har brugt 4 Unbuffered RAM, af god kvalitet og identisk type. Men officelt understøtter AMD´s  chipset det ikke :-(
Avatar billede makse Nybegynder
25. juli 2001 - 11:29 #8
Iflg. manualen skulle der ikke være problemer med 4 alm. DDR Ramkredse!
Kig evt. på http://www.abit.com.tw/eng/product/mb/kg7.htm
Avatar billede unique Nybegynder
25. juli 2001 - 11:40 #9
Makse du har ret, i manualen står der support for 4 unbuffered 184 DIMMs monduler.´Det havde jeg ikke lige set :-(
Men de oplysninger jeg fik var fra http://www.viahardware.com/faq/kg7kr7/kg7kr7faq.htm
som er en meget god side tilegnet ABIT KG7 og ABIT KR7, ganske vist uofficel :-(

Jeg prøver med 3 *256MB til at starte med så kan jeg jo opgradere senere hvis det virker.

Jeg takker alle der gad svare, mine point går til dig Makse.
Avatar billede makse Nybegynder
25. juli 2001 - 11:44 #10
Takker for point. :)

Det ser ud til at være et Kanon kort. :) God fornøjelse med det.
Avatar billede unique Nybegynder
25. juli 2001 - 17:29 #11
Hejsa, bare lige for at røre lidt mere i suppen.

http://fae.abit.com.tw/eng/faq/qa/2001/2001070904.htm
Avatar billede themulan Nybegynder
26. juli 2001 - 17:11 #12
hvor kan man købe ABIT KG7-RAID i danmark???
Avatar billede unique Nybegynder
26. juli 2001 - 17:35 #13
Man kan ikke købe boardet endnu, men jeg, at man kan købe det hos www.itbutikken.dk når det kommer.
Der går ca. 2-3 uger inden det lander
Avatar billede makse Nybegynder
29. juli 2001 - 10:06 #14
Unique > Mystikken breder sig! Jeg vil nu nok holde på, at det så er forkert, det der står i manualen. Surt. :-(
Avatar billede cyberus Nybegynder
19. september 2001 - 09:11 #15
Er jeg den eneste der har problemer med at køre netop 1Gb Registered ECC Ram, på KG7-Raid kortet,

I fredags modtog jeg 4 x 256Mb Registered ECC ram, af typen Transcend. Men de vil ikke køre :)

Er her nogen med samme problem, eller evt. en løsning ?
Avatar billede unique Nybegynder
19. september 2001 - 13:25 #16
Jeg har ikke registerede ram. Jeg ved ikke helt hvori dit problem er, men har læst lidt om problemer med registrede ram og KG7.

http://www.amd.com/us-en/assets/content_type/white_papers_and_tech_docs/24952.pdf

Ellers kan du måske søge råd hos Paul, som har en site for KG7 og KR7
http://www.viahardware.com/faq/kg7kr7/kg7kr7faq.htm

Jeg vil råde dig til, at prøve 1 stk ram ad gangen. Så finder du ud af evt. fejl på dine ram.