Avatar billede Bergjoachim Nybegynder
02. oktober 2010 - 13:55 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Netværkskabel er ikke tilsluttet, selvom det er (stationær pc)

Kære Eksperter

Jeg har her for et par dage siden modtaget en fejl på min stationære pc. Computeren siger at der ikke er noget netværkskabel tilsluttet computeren, men det er der.
Jeg kører med en router, som fordeler internettet til min lillebrors stationære pc + min egen. Internetter til hans computer virker uden problemer, men her for 2-3 dage siden, stoppede mit internet med at fungere. Jeg skriver nu fra min bærbare computer, som kører på trådløst internet. Jeg har prøvet at tage internetstikket fra den stationære pc, og putte det i min bærbare. Det virker uden problemer, så der må være en fejl på selve pc'en eller i stikket bagpå computeren.

Er der en/nogen af jer som umiddelbart kan finde nogen løsning på mit problem? Så ville jeg være dybt taknemmelig!

På forhånd tak!
Avatar billede claes57 Ekspert
02. oktober 2010 - 14:22 #1
netkortet er defekt - isæt et nyt kort (kræver at du åbner maskinen, og har en ledig plads). Eller køb en usb-dongle, så du kan køre trådløst fra den stationære.
Du får den højeste hastighed med netkort og kabel, og det er også lidt billigere.
Avatar billede Bergjoachim Nybegynder
02. oktober 2010 - 14:37 #2
Så at spendere penge er den eneste måde at få det til at virke igen? :/
Avatar billede claes57 Ekspert
02. oktober 2010 - 14:54 #3
du kan lige tjekke i enhedshåndtering, at drivere er ok - og evt kan der være en konflikt i en opdatering for nyligt, så hvis du ikke har indlæst for meget de sidste dage, så kør en systemgendannelse tilbage til sidste dato, hvor lav virkede.
02. oktober 2010 - 16:21 #4
... ved stikket plejer der er være 1-2 små LED der indikerer forbindelse/bærebølge/signal/aktivitet ... er der noget 'liv' der ? Når stikket ER sat i selvfølgelig...

PS: Du skal ikke selv lægge [svar]; er 'reserveret' til (til løsninger og pointgivning) ...
Avatar billede jalved Ekspert
02. oktober 2010 - 17:04 #5
Det er ikke så tit, at et netkort pludselig går i stykker. Det kan selvfølgelig ikke udelukkes, hvis du fx tit kobler stikket til og fra, så forbindelsen er blevet løs.

Det er nok snarere noget konflikt som claes57 siger.

Du kan være heldig, at det virker ved bare at slette netkortet i enhedshåndtering. Derefter genstarte maskinen, så det automatisk geninstallerer sig selv.

Ellers må du til de mre besværlige ting såsom systemgendannelse eller geninstallering af windows for at se, om det hjælper.
02. oktober 2010 - 17:34 #6
... men check lige #4 først... jeg har nemlig en stationær PC på 'bænken' lige nu MED "Ingen forbindelse", selvom Enhedshåndteringen + driveropdatering mm. er OK. Men i dette tilfælde er der ikke liv i omtalte LED's ... -> En form for overspændning ell. lign. har dræbt netporten's hardware...
Avatar billede Bergjoachim Nybegynder
02. oktober 2010 - 18:11 #7
Claes57

jeg var væk i en times tid. Og så nu hvor jeg er kommet hjem, så virker det igen O.O yderst besynderligt.! Men tak for hjælpen anyways.
Sætter du en kommentar så jeg kan give dig points?
Avatar billede claes57 Ekspert
02. oktober 2010 - 19:34 #8
du skal bare acceptere dit eget svar - jeg havde jo først sendt dig på indkøb...
Men jeg har set et dræbt netkort pga lokalt tordenvejr - så hvis uvejr, så kan de dø pga overspænding (og så er de helt døde).