Avatar billede morten100 Novice
02. oktober 2010 - 13:37 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Gateway = Router?

Jeg har en gateway fra Teila til mit begrænsede internetbrug.  Kan den sættes op til også at fungere som router?
Avatar billede jakobcl Nybegynder
02. oktober 2010 - 15:01 #1
Gateway og Router er ofte det samme.
Du må høre hos Telia hvad den kan ?
Har du evt. en mærke/model på den
Avatar billede morten100 Novice
02. oktober 2010 - 16:03 #2
Thomson T712 måske?
Ellers må jeg jo spørge Telia, som du foreslår.
Avatar billede jakobcl Nybegynder
04. oktober 2010 - 10:47 #3
Har ikke kunne finde din box, så prøv lige at spørge Telia.
Avatar billede python Nybegynder
08. oktober 2010 - 11:03 #4
når du siger gateway mener du vel modem ?

Modem's kan som regel ikke route noget de kan udgive en IP der kan benyttes, som regel en computer der har direkte net adgang eller en router der deler netadgangen.

Telia har sikkert låst den Thomson ned så du ikke kan rode med den, så du vil blive nødt til at have en router hvis du skal dele internettet med flere PC'er i hustanden.
Avatar billede morten100 Novice
19. oktober 2010 - 11:21 #5
Har (endelig) fået mail fra Telia om at den godt kan fungere som router.  Og så tilføjer de, at jeg kan sætte flere PC´er på nettet trådløst.  Nu havde jeg jo bare ikke forestillet mig en trådløs ordning, men en homeplug løsning.  Men det finder jeg ud af senere hen.
Pointen er at, ja, den kan virke som router.