Avatar billede qv20 Nybegynder
01. oktober 2010 - 22:16 Der er 2 kommentarer

Kraftigere signal wifi

Hej jeg har en zyxel P-2602HW Router fra Fullrate. Kan jeg, i opsætningen, få den til virke "kraftigere". Den falde ud når jeg er i den ene ende af huset
Avatar billede jakobcl Nybegynder
02. oktober 2010 - 15:06 #1
Kender ikke routeren, men de fleste er sat til max som standard.

Evt. du skal overveje at få sat et extra Access Point op eller hvis du ikke vil trække kabel, PowerLine hvor den sidste adapter er trådløs.
Avatar billede python Nybegynder
08. oktober 2010 - 11:06 #2
Zyxel's routere er sat til max transmit power som standard, hvordan er signal styrken fra zyxel routeren på din laptop ? Det kan jo også være det er din laptops antenne der ikke har kraft nok til at sende til Zyxel routeren.

Er der andre netværk i nærheden ? Hvis du ser andre netværk så prøv at finde en kanal der ikke er brugt, helst 2 kanaler væk fra andre.

I god wifi kotume siger man at kun kanal 1 6 og 11 bliver brugt, så hvis du ser fx, 2 netværk på 6 og 11 .. så brug kanal 1 på din router.