Avatar billede ellapnesdam Nybegynder
01. oktober 2010 - 19:37 Der er 9 kommentarer

TDC Homebox langsom opstart win7

Jeg har en Acer 5810T med win7. Har haft mit lokale kabelnet (og det kører endnu) som leverandør. Når jeg nu vil åbne  IE8 så fryser pc'en og ikon for trådløs forbindelse får en blå ring på ikonet. Altså mangler forbindelse. Starter jeg derimod Firefox op vil den godt gå på nettet - uagtet ikonet. IE8 går ikke på. Efter ca 10 min eller mere kan IE8 pludselig starte op.
Jeg har en ældre Dell PC med windows XP prof. og den går på den trådløse uden særlige "nykker" .Ræsonnement må være at fejlen ligger i win7 det er jeg ked af da jeg eller er meget glad for det system og havde tænkt mig at få det på flere pc'er men hvis ikke det kan finde og fungere med det trådløse system
Begge er indstillet med samme wpa og tkip da jeg mener de så burde fungere ens?!. I skrivende stund er min Livemail og "frosset" så det kunne tyde på at jeg måske skal geninstallere men det ville jeg helst være fri for ...
Godt tip udbedes ;-)
Avatar billede ellapnesdam Nybegynder
01. oktober 2010 - 19:39 #1
Glemte lige at sige at jeg nu har en TDC Homebox og det er den der ikke spiller med win7. Det gamle trådløse fungere fint nok.
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. oktober 2010 - 21:25 #2
TDC Homeboxen er defekt og skal byttes.
Her tog det kun 6 mdr. at overbevise TDC om at det var den der er fejlen, da den ikke fungerede ordentligt med mit SMC USB netkort.
Avatar billede jokkejensen Novice
01. oktober 2010 - 21:40 #3
Ellers prøv at give den en fast ip, og skift kanal på det trådløse, hvis du har mange trådløse netværk i nærheden.

/J
Avatar billede 220661 Ekspert
02. oktober 2010 - 09:01 #4
Homeboxen kan vel ikke være defekt hvis Firefox virker uden problemer?
Har du brugt IE8 uden at rydde op i den?
Gå i funktioner-internetindstillinger.
Sæt tjektegn i "slet browserdata ved afslutning".
tryk på slet og vælg de 5 øverste og tryk på slet.
Du kunne også forsøge at gendanne indstillinger i IE.
Det gøres i avanceret hvor du kan nulstille browser og gendanne avancerede indstillinger.
Avatar billede ellapnesdam Nybegynder
02. oktober 2010 - 09:57 #5
Hej og tak for jeres indlæg - jeg har prøvet flere gange at skifte kanal. Fast IP har jeg ikke prøvet. Vil prøve jeres anbefalinger
Kan sige at jeg på et tidspunkt have IE9 Beta sat på her var det samme problem. Jeg prøver det forskellige og vender tilbage.
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. oktober 2010 - 12:00 #6
Avatar billede 220661 Ekspert
02. oktober 2010 - 13:06 #7
John er det ikke stort det samme som der foregår i #4?
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. oktober 2010 - 14:06 #8
Jep, det er en smutter :)
Avatar billede ellapnesdam Nybegynder
16. oktober 2010 - 09:59 #9
Hej med jer - nå de forskellige løsninger blev prøvet.
Der var for mig at se kun en ting tilbage formatering og geninstallering. Det virkede! Hård kost men et eller andet havde sneget sig ind og spænde ben for forbindelsen. Nu har jeg minimumsinstalleret programmer og spændt på at se om det er en MS opdatering der på et tidspunkt giver problemer. Tak for hjælpen.