Avatar billede jancarstens Nybegynder
25. juli 2001 - 02:29 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

SBS 2000 vil ikke starte (HASTER)

Jeg har en SBS 2000 som efter en af harddiskene i mit HotSwap RAID 5 er blevet skiftet og rebuildet ikke vil starte.. Følgende fejl medd. kommer ved opstart :

Windows 2000 could not start because the following file is missing or corrupt :
\\WINNT\\SYSTEM\\CONFIG\\SYSTEM

You can attempt to repair this by starting Windows 2000
Setup using the original Setup floppy or CD-ROM.
Select  ´r´ at the first screen to start repair.

Ovenstående er prøvet men uden held, da min Emergency Recovery Disk er
forsvundet (ØV, ØV og atter ØV).... Har også prøvet Recovery Console uden held.
Fra Recovery Console kan jo godt se alle mine data, hvilket jeg ser som et lille
lyspunkt......

Jeg syntes at den er SVÆR, derfor er der 150 p for et hjælpende svar inden
Onsdag kl. 12:00

Avatar billede jancarstens Nybegynder
25. juli 2001 - 02:33 #1
Det er selvfølgelig Onsdag d. 25 Juli 2001 der er tale om....
Avatar billede kunze Nybegynder
25. juli 2001 - 02:57 #2
Har du kørt scandisk på drevet ?`Ellers gør det og vælg Fuldstændig eller Fuld :)
Avatar billede jancarstens Nybegynder
25. juli 2001 - 09:46 #3
>kunze

Efter som maskinen ikke vil starte kan jeg ikke komme i nærheden af de gængse kommando sæt, endvidere er jeg ikke sikker på at SCANDISK findes på SBS 2000.

Jeg har dog afviklet en CHKDSK /P men dette uden den store virkning !!

Avatar billede retaxes Nybegynder
25. juli 2001 - 10:03 #4
Har du prøvet chkdsk /f/r
eller sfc scannow
Avatar billede retaxes Nybegynder
25. juli 2001 - 10:04 #5
eller fdisk /mbr
Avatar billede jancarstens Nybegynder
25. juli 2001 - 10:13 #6
> retaxes

Jeg mener at ´sfc scannow´ kræver at jeg er logget på som administrator.....
Avatar billede retaxes Nybegynder
25. juli 2001 - 10:26 #7
Jeg mener at den kan eksekveres fra Consollen, eller diskette forudsat du ikke bruger NTFS!
Hvis man kan lave noget fra Consollen hvordan vil du så forklare at det foregår uden at være Administrator!
Avatar billede jancarstens Nybegynder
25. juli 2001 - 10:39 #8
> retaxes

1. Jeg bruger NTFS
2. I Consollen er jeg nok inde som Administrator, men jeg har ikke skrevet noget password, og der er password på alle brugere incl. administrator...
3. ´SFC´ findes ikke i Recovery Consollen her er en liste over tilgængelige cmd´er :

http://www.microsoft.com/windows2000/en/professional/help/default.asp?url=/WINDOWS2000/en/professional/help/recovery_console_cmds.htm

Avatar billede retaxes Nybegynder
25. juli 2001 - 10:47 #9
Nej, sfc ligger selvfølgelig i Winnt /system32, jeg kan maile den til dig, fylder 11Kb.
Min Win2k er dansk, men jeg tror ikke det betyder noget, den ska jo bare gendanne systemfiler, og der skal du nok bruge CD med win2k.
Avatar billede jancarstens Nybegynder
25. juli 2001 - 10:59 #10
> retaxes

Jeg kan godt med ´dir´ se sfc.exe sfc.dll m.m. men fra Recovery Consollen kan man ikke afvikle andre cmd´er end dem på listen....
Recovery Consollen er det tætteste jeg kommer på maskinen....
Avatar billede jancarstens Nybegynder
25. juli 2001 - 12:12 #11
Klokken er nu over 12:00

Lukker & Slukker
Avatar billede retaxes Nybegynder
25. juli 2001 - 12:17 #12
Kedeligt ;o(

Du skrev ikke om du havde kørt fdisk /mbr eller chkdsk /f/r
hvad var resultatet her?