Avatar billede jasc_dk Nybegynder
25. juli 2001 - 02:01 Der er 74 kommentarer og
1 løsning

G6 FTP Server

Jeg har oprettet en ftp-server med dette program. Den ser nogenlunde sådan ud på HDD\'en:

[FTP]
  [Upload] <-- undermappe til [FTP]
  [Download] <-- undermappe til [FTP]
  [Startmappe] <-- undermappe til [FTP]

I [Startmappe] har jeg to links. Et til [Upload] og et til [Download]. [Startmappe] er her brugeren bliver sendt til når han connect\'er til min FTP.

Nu kan man vælge \"Resolve Windows shortcuts *.lnk\", så disse to links betragtes som virtuelle mapper vs. mappenavn.lnk

Problemet er at jeg i [Download] gerne vil have endnu en genvej til en anden mappe på et andet drev. Det er ligegyldigt hvad jeg gør, så vil dette link ikke opføre sig som en virtuel mappe. Det hedder bare mappenavn.lnk. Hvordan får jeg lavet dette link i den virtuelle mappe om til en virtuel undermappe?
Avatar billede kunze Nybegynder
25. juli 2001 - 02:16 #1
Problemet er nok at du 1. Ikke kan dele et drev på roden 2. Det drev det link referer til skal være delt i G6 FTP.

Hilsen Simon
Avatar billede Slettet bruger
25. juli 2001 - 02:48 #2
Det siger sikkerheden i ftp serveren, at man ikke må kunne, der skal tildeles rettighed til det andet drev seperat.
Avatar billede t-rexz Nybegynder
25. juli 2001 - 03:25 #3
Det kan ikke lade sig gøre. Jeg foreslår at du i stedet laver mapper som \"Download - Billeder\", \"Download - Lyde\" osv.
Avatar billede snowball Novice
25. juli 2001 - 08:09 #4
Det kan da sagtens la\' sig gøre ! Så længe brugeren har rettigheder til både det sted hvor genvejen ligger og der hvor den peget hen, så er der ikke nogen problemer, og det er fuldstændig lige meget hvilken folder vi snakker om (også roden af et drev) !!!

Har du givet rettigheder til det sted hvor den anden genvej peger hen !? For ellers vil den nemlig bare fremkomme son en alm. fil !

Snowball
Avatar billede jasc_dk Nybegynder
25. juli 2001 - 10:45 #5
Det er det der er problemet, jeg HAR givet rettighedder til den delte mappe, men den fremkommer alligevel som alm. fil...
Avatar billede snowball Novice
25. juli 2001 - 10:49 #6
Har du prøvet at slette genvejen og oprette den igen ? Lyder underligt, men det har før hjulpet mig !

Snowball
Avatar billede jasc_dk Nybegynder
25. juli 2001 - 11:02 #7
Det har jeg nu, det hjalp desværre ikke.
Avatar billede snowball Novice
25. juli 2001 - 11:08 #8
hhhmmm...lyder underligt, for de 2 andre links virker fint, ik\' !?

Snowball

Avatar billede jasc_dk Nybegynder
25. juli 2001 - 11:12 #9
jo, netop
Avatar billede snowball Novice
25. juli 2001 - 11:17 #10
hhhmmm...Det kan næsten kun være rettighederne det er galt med når nogle af dem virker, men det skriver du jo at du har lavet som det skal være !? Brugeren er vel ikke med i en gruppe som ikke har adgang til den folder som linket ikke virker til !?

Snowball
Avatar billede jasc_dk Nybegynder
25. juli 2001 - 11:25 #11
Det er kun den der ligger i det såkaldte \"Home Directory\" der virker, alle dem der ligger udenfor, gør ikke. Men kan kan jo kun have ét homedir.
I setup, kan man højreklikke på en delt mappe, og vælge \"Create shortcut in home directory\"
Avatar billede snowball Novice
25. juli 2001 - 11:30 #12
Har du prøvet og lave genveje selv !? Altså højreklikke på den folder der skal laves en genvej til og så vælge Create shortcut og så ligge genvejen over i din Home folder !?

Snowball
Avatar billede jasc_dk Nybegynder
25. juli 2001 - 11:32 #13
Ja, det virker fint, men den skal jo ikke ligge i min homefolder.
Avatar billede snowball Novice
25. juli 2001 - 11:53 #14
Virker det også hvis du ligger den der hvor den skal ligge !?

Snowball
Avatar billede jasc_dk Nybegynder
25. juli 2001 - 12:14 #15
Nixen bixen
Avatar billede t-rexz Nybegynder
25. juli 2001 - 13:33 #16
Jeg siger jo at det ikke virker :)
Avatar billede snowball Novice
25. juli 2001 - 13:35 #17
t-rexz: Det virker! Bruger det på min egen FTP !!!

Snowball
Avatar billede t-rexz Nybegynder
25. juli 2001 - 13:40 #18
Vil jeg næsten se før jeg tror det. Kan du ikke lave en konto. Og sørg for at den viser hele stien. Altså \"ikke show relative path\"
Avatar billede snowball Novice
25. juli 2001 - 13:44 #19
t-rexz: Jo, når jeg kommer hjem fra arbejde skal jeg nok lige lave så i kan komme ind og se at det godt kan la\' sig gøre !

Snowball
Avatar billede t-rexz Nybegynder
25. juli 2001 - 13:53 #20
Lyder fedt! Har nemlig selv bikset og bakset med. Jeg ville blive meget overrasket hvis det virkede.
Avatar billede jasc_dk Nybegynder
25. juli 2001 - 15:42 #21
Hvis nu I finder ud af sammen at det virker, vil i så ikke fortælle mig hvad jeg gør galt?
Avatar billede snowball Novice
25. juli 2001 - 17:20 #22
Dem som ikke tror på det kan la\' sig gøre kan logge på og se efter !

IP: snowbie.adsl.dk
Port: 21
Username: eksperten
Password: eksperten

Var det det du ville se !? ;o)

Snowball
Avatar billede jasc_dk Nybegynder
25. juli 2001 - 17:56 #23
Tja, jeg kan slet ikke se noget, jeg kan ikke komme ind...
Avatar billede t-rexz Nybegynder
25. juli 2001 - 18:06 #24
Det virker jo!?  ØV!!!!  :)

Hmm... Forklar venligst :)
Avatar billede snowball Novice
25. juli 2001 - 18:12 #25
jasc_dk: Log ind med en FTP klient i stedet for IE og ikke med flere sessions på 1 gang (så bli\'r bli\'r du nemlig kicked ;))

t-rexz: Der er ikke så meget at forklare andet end det jeg allerede har skrevet, men du kan også prøve se på de billeder jeg skrev om i et tidligere svar i http://www.eksperten.dk/spm/83795 :)

Snowball
Avatar billede jasc_dk Nybegynder
25. juli 2001 - 19:11 #26
Ja, det gøre det også????
Avatar billede jasc_dk Nybegynder
25. juli 2001 - 19:35 #27
Det virker ikke. Jeg giver rettigheder en mapper, og bruger den på homedir. I denne mappe laver jeg en genvej til E-drevet, og i roden af E-drevet, en genvej til G-drevet. Og giver rettigheder til begge. E-drevet\'s genvej virker fint, men det gør G\'s ikke.
Avatar billede snowball Novice
25. juli 2001 - 19:42 #28
Nu ligger du genveje i den samme folder, ik\' !? Som jeg forstår det du skriver der, så ligger du genvejen til til E i den mappe som du kommer ind i når du logger ind, men genvejen til G ligger du i roden af drevet !? Så er det jo klart det ikke virker ! ;)

Snowball
Avatar billede jasc_dk Nybegynder
25. juli 2001 - 20:08 #29
A-hva\':
\"men genvejen til G ligger du i roden af drevet !?\"
Ja, i roden af drevet E, hvor f****n skulle jeg da ellers placere den?
Det er da overhovedet ikke klart, hvis jeg lægger dem i samme folder, så vil G jo ikke bliver en undermappe til E..... Forklar hvad jeg skal gøre...
Avatar billede snowball Novice
25. juli 2001 - 20:12 #30
HEY! Slap lige af makker. Prøver jo bare på at hjælpe !!!

Lav alle de genveje du skal bruge til de forskellige drev og placér DEM ALLE SAMMEN i den folder hvor du logger ind !

Virker de så stadig ikke !?

Snowball
Avatar billede jasc_dk Nybegynder
25. juli 2001 - 21:27 #31
Det var ikke dig jeg hidsede mig op over, men undskyld hvis det virkede sådan :-)

Men så forstår du ikke, de skal jo ikke ligge der. Hvis jeg lægger dem der virker det fint, men så bliver det jo som t-rexz siger: \"Jeg foreslår at du i stedet laver mapper som \"Download - Billeder\", \"Download - Lyde\" osv.\".

Hvis de begge ligger samme sted, bliver den ene jo ikke undermappe til den anden.
Avatar billede jasc_dk Nybegynder
25. juli 2001 - 21:29 #32
Så kommer den til at hedde:

[E]
[G]

Og ikke:

[E]
|-[G]
Avatar billede snowball Novice
25. juli 2001 - 21:36 #33
jasc_dk: De vil jo aldrig kunne blive undermapper til hinanden med mindre de rent fysisk ligger som undermapper !

Hvis du i din E folder ligger en genvej til G så vil det for brugeren jo også se ud som om han går ind i en undermapper. At han så ikke gør det rent fysisk på disken er så en anden ting, men du kan ikke lave det anderledes !

Snowball
Avatar billede jasc_dk Nybegynder
25. juli 2001 - 21:39 #34
Nej, ok, men i Windows Explorer er det da muligt at lave en genvej til en mappe, og i den mappe så lave en genvej til en anden mappe, som vil virke som en slags undermappe.
Avatar billede snowball Novice
25. juli 2001 - 21:45 #35
Ja, og det er jo netop det du opnår ved at gøre som jeg lige skrev ;)

\"Hvis du i din E folder ligger en genvej til G så vil det for brugeren jo også se ud som om han går ind i en undermappe\" Derefter kan du så i din G folder ligge en genvej til en anden folder som så bli\'r en \"underfolder\" til G ! :)

Snowball
Avatar billede jasc_dk Nybegynder
25. juli 2001 - 21:48 #36
ja, og det er gjort, men den underfolder hedder stadigvæk genvej.lnk
Avatar billede jasc_dk Nybegynder
25. juli 2001 - 21:50 #37
[E]
 |- [G.lnk]

og ikke:

[E]
|- [G]
Avatar billede jasc_dk Nybegynder
25. juli 2001 - 21:56 #38
[Home Folder]
 |- [Download] <-- genvej til en anden mappe
 |    |- [Lyde] <-- genvej til en tredje mappe
 |- [Upload]

Lyde virker ikke som virtuel mappe
Avatar billede snowball Novice
25. juli 2001 - 21:57 #39
Genvejen der ligger i E bli\'r altså ikke lavet om til en folder (G) !?

Snowball
Avatar billede jasc_dk Nybegynder
25. juli 2001 - 21:58 #40
Nemmerlig :-)
Og jeg fatter det ikke...
Avatar billede snowball Novice
25. juli 2001 - 22:03 #41
[Home Folder] <- Her ligger genvej til Download
|- [Download] <-- Her ligger genvej til Lyde
|    |- [Lyde]
|- [Upload]

Ligger dine genveje sådan som vist på tegningen !?

Snowball
Avatar billede jasc_dk Nybegynder
25. juli 2001 - 22:05 #42
yup
Avatar billede jasc_dk Nybegynder
25. juli 2001 - 22:06 #43
og jeg har givet rettigheder til alle brugte mapper
Avatar billede snowball Novice
25. juli 2001 - 22:16 #44
Det fatter jeg ikke ! Det er nøgagtigt det jeg har lavet på min egen FTP som du kan se ved at gå ind på den !

Kan du ikke prøve og lave et screenshot af hvordan du har tildelt dine rettigheder og så lægge det på nettet så jeg kan se det ?

Og er det en FTP som jeg kan få adgang til !?

Snowball
Avatar billede jasc_dk Nybegynder
25. juli 2001 - 22:19 #45
Jeg skal lige ordne nogle forskellige ting først, det tager nok lidt tid.
Avatar billede jasc_dk Nybegynder
25. juli 2001 - 22:23 #46
kan jeg uploade til din ftp?
Avatar billede snowball Novice
25. juli 2001 - 22:26 #47
Ja, men så skal du bruge upload som brugernavn og password i stedet for eksperten !

Snowball
Avatar billede jasc_dk Nybegynder
25. juli 2001 - 22:27 #48
ok
Avatar billede jasc_dk Nybegynder
25. juli 2001 - 22:30 #49
to screenshots i eksperten (jasc)
Avatar billede jasc_dk Nybegynder
25. juli 2001 - 22:31 #50
Har du ICQ, mIRC eller noget som er lidt mere praktisk end dette?
Avatar billede snowball Novice
25. juli 2001 - 22:36 #51
Nåååhhhh....Der har vi jo synderen ;)

Prøv lige og vælg \"Treat as Links\" i stedet for \"Treat as Virtual Directories\" !

Snowball
Avatar billede jasc_dk Nybegynder
25. juli 2001 - 22:37 #52
ok
Avatar billede jasc_dk Nybegynder
25. juli 2001 - 22:39 #53
Nix, virker ikke :-o  !?
Avatar billede jasc_dk Nybegynder
25. juli 2001 - 22:40 #54
der ligger endnu 3 .gif\'s i upload hos dig, kig lige på dem
Avatar billede snowball Novice
25. juli 2001 - 22:48 #55
hhmm...Prøv lige og check dine genveje, for når jeg logger ind, så ligger der rigtigt nok en genvej til E men den peger på sig selv !

Og prøv lige og sæt den på \"Treat as Links\" i stedet for \"Treat as Virtual Directories\" og la\' den blive der !

Snowball
Avatar billede jasc_dk Nybegynder
25. juli 2001 - 22:48 #56
Den ER der..
Avatar billede jasc_dk Nybegynder
25. juli 2001 - 22:50 #57
Næ hov, nu kan jeg komme helt ind til G, men ikke tilbage igen...
Avatar billede snowball Novice
25. juli 2001 - 22:51 #58
Det kan ikke passe, for når jeg logger ind så står der kun / som sti og det gør der kun hvis den er sat til \"Treat is Virtual Direrectories\". Hvis den er sat til \"Treat as Links\" så ville der stå hele stien (E:\\Eksperten\\Home Folder) ;)

Snowball
Avatar billede jasc_dk Nybegynder
25. juli 2001 - 22:53 #59
Hvis jeg går ind på FTP\'en med WS_FTP virker den, men i internet explorer peger E på sig selv, det er rigtigt !?
Avatar billede jasc_dk Nybegynder
25. juli 2001 - 22:54 #60
HA!
Hvis du ikke tror mig kan du få et skærmbillede til.
Avatar billede jasc_dk Nybegynder
25. juli 2001 - 22:56 #61
men det er da den der hedder \"show relative path\" der afgør om man kan se hele stien. Ikke \"treat as links\"
Avatar billede snowball Novice
25. juli 2001 - 22:57 #62
hhhhmm...Nå !

Men jeg har nu heller aldrig rigtig fået genveje til at virke med IE, men at bruge IE som FTP klient er nu heller ikke det fedeste ;o)

Snowball
Avatar billede jasc_dk Nybegynder
25. juli 2001 - 22:59 #63
Nej det har du så evigt ret i, men den virker heller ikke i din ftp-klient vel?
Avatar billede snowball Novice
25. juli 2001 - 23:01 #64
Ja det er egentlig rigtigt nok, sorry !

Men for at alle mine genveje virker som de skal, så har jeg sat det op på følgende måde:

Der er IKKE sat kryds i \"Show relative path\"
\"Treat as Links\" er valgt !
\"Resolve Windows shortcuts (.lnk files) er valgt !

Snowball
Avatar billede snowball Novice
25. juli 2001 - 23:02 #65
Prøv og sæt den op som jeg lige har skrevet. Det er mit sidste forslag, og hvis det ikke virker, så ved jeg godt nok ikke hvad der er galt !

Snowball
Avatar billede jasc_dk Nybegynder
25. juli 2001 - 23:03 #66
jeg prøver lige det med den relative path, gidder du så prøve at connecte igen?
Avatar billede jasc_dk Nybegynder
25. juli 2001 - 23:04 #67
Hvilken FTP klient bruger du?
Avatar billede snowball Novice
25. juli 2001 - 23:05 #68
CuteFTP og det virker nu !!!! ;)

Snowball
Avatar billede jasc_dk Nybegynder
25. juli 2001 - 23:07 #69
Yahoo, Jubii, mange tak, gider sende som svar så jeg kan give dig nogle point?
Avatar billede snowball Novice
25. juli 2001 - 23:08 #70
Svar ;)

Snowball
Avatar billede snowball Novice
25. juli 2001 - 23:08 #71
Doh!

Svar igen ;)

Snowball
Avatar billede jasc_dk Nybegynder
25. juli 2001 - 23:09 #72
men du kan heller ikke komme \"et niveau op\" vel?
så jeg skal lave en genvej til Home Folder i alle foldere...
Avatar billede jasc_dk Nybegynder
25. juli 2001 - 23:12 #73
Og tak fordi du gad at give dig tid til at hjælpe!
Avatar billede snowball Novice
25. juli 2001 - 23:16 #74
Det var så lidt. Tak for point :)

Hvis du sætter kryds i \"Autoinclude link pointing to home directory\" så har du hele tiden et link som hedder Home og så vil bringe dig til din Holde folder hvis du klikker på det !

Snowball
Avatar billede jasc_dk Nybegynder
25. juli 2001 - 23:28 #75
Ok, tak igen.