Avatar billede knocker Nybegynder
29. september 2010 - 19:35 Der er 2 kommentarer

Nummerplade opslag

Hey.

Jeg har forgæves googlet og søgt herinde, efter en API eller anden måde at tilgå nummerplade registeret, så jeg kan få de informationer frem, som man kan via f.eks. biltorvet.dk

Er der nogen som har kendskab til, om det er muligt for en almindelig person at tilgå dette, uden at skulle til at misbruge f.eks. førnævnte side og omgå captcha funktionen, som jeg i øvrigt knap så meget har lyst til at prøve og gå i sving med.

Håber der er en som kan kurere min hovedpine. Hvis nogen er i tvivl om hensigten, er det til en kunde som laver undervognsbehandlinger, og det er en del nemmere bare at taste nummerpladen ind, end at skulle til og manuelt taste informationer om bilen samtidig.
Avatar billede Slettet bruger
29. september 2010 - 22:28 #1
jeg tror det er noget i den her stil du skal ind og lege med... Om det så giver dig mere hovedpine end det andet ved jeg så ikke :)
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=73328
Avatar billede knocker Nybegynder
30. september 2010 - 10:10 #2
Når jeg lige hurtigt læser lidt igennem, kunne det godt virke som om der skal gives adgang til stamoplysningerne af Skat, og en almindelig dødelig person altså ikke kan få fat i disse data, uden at taste manuelt på bl.a. biltorvet.dk eller snyde captcha..

Jeg lader lige spørgsmålet være åbent lidt i nu, i håb om at der er en som har et guldkorn eller to :)