Avatar billede TDmadsen Nybegynder
29. september 2010 - 15:15 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Iomega NAS 1TB - adgang fra ekstern PC

Hej

Jeg har købt og installeret en IomageNAS 1TB. Installation og drift fungere fint.

Opsætning af remote access driller som ind i hel....

Jeg har en Netopia router (TDC) med min egen Dlink Dir-615 wireless trådløs sat på.
Jeg har åbnet port 443 og 21 på Dlinkdir615 - dette har ikke hjulpet. Jeg kan ikke få forbindelse til NAS'en.

Jeg har selv en mistanke om at det er TDC Netopia routeren der "driller"????
Avatar billede jokkejensen Novice
29. september 2010 - 16:46 #1
du skal fra Netopia pege port 443 og 21/22 til dlink, og fra dlink til NAS.

Fyi: Åben port 22 så du ikke skal køre passive FTP.

Alt stopper jo ved Netopia routeren. Personligt ville jeg dræbe DHCP i dlink, og bruge den som access point. Eller sætte dlink til DMZ fra Netopia og styre alt derigennem.

Så skal du i hvert fald ikke åbne i flere routere konstant og i "simple" tilfælde, er det skønnere med et subnet.

Vh
Avatar billede jokkejensen Novice
29. september 2010 - 16:47 #2
du kan se om det er lykkedes her:

http://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/

tryk scan all commen ports til højre, der er de i blandt.

/J
Avatar billede TDmadsen Nybegynder
01. oktober 2010 - 13:46 #3
Hej jokkejensen

Det var Netopia routeren. Jeg har byttet routeren med et adsl modem. Nu kan jeg selv åbne og lukke porte i min Dlink.
Jeg har brugt http://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/ og det virker. :-)

Tak for dit input.

Mvh
TDmadsen
Avatar billede jokkejensen Novice
01. oktober 2010 - 13:53 #4
Ja det er også en mulighed, at have 2 routere på et lille hjemmenetværk skaber kun problemer hvis netværk er nyt for en.

Glad for du kom i mål :)

Go weekend.

/J