Avatar billede nph12 Nybegynder
28. september 2010 - 17:09 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Deling af filer - P2P???

Hej
Hvordan kan jeg dele filer med familie og venner? Der er tale om store filer (bl.a. raw billeder filer) Kan man lave et privat P2P netværk eller hvad gør man??
Avatar billede ejldk Nybegynder
28. september 2010 - 18:18 #1
Kommer an på hvor store filerne er.

Du kan gøre dig brug af en af de utallige tjenester på nettet:
https://www.yousendit.com/ - fed og hurtig service! desværre kun max 100 mb på fil.

https://www.transferbigfiles.com/ - kender ikke siden men første hit på google. 100 mb limit, 2 GB hvis du signer dig op, som er gratis!

http://www.dropsend.com/ -  2GB limit..

Om du kan lave et privat p2p netværk ved jeg ikke noget om!
Avatar billede Skoven Praktikant
28. september 2010 - 23:24 #2
Hvis du har en windows live konto (går næsten ud fra at du bruger messenger, så har du sikkert) er der en service der Skydrive - her har du 25 GB gratis lagerplads. Så vidt jeg husker kan man sidde adgangsbegrænsninger på ens filer/mapper.
Avatar billede nph12 Nybegynder
29. september 2010 - 08:22 #3
Mange tak for jeres input, men de nævnte løsninger har jeg prøvet og synes ikke, at de dækker mit behov.

Jeg har selv knap 50 GB billeder, og familie og venner har også en del GB billeder. Man må da kunne lave et privat p2p netværk, så man let og hurtig kan dele filer med ens familie og venner.
Avatar billede Tbp Nybegynder
29. september 2010 - 08:56 #4
Hej du kan prøve at hente et fildelings program der hedder Filezilla

http://filezilla-project.org/

det er helt klart det program jeg ville anbefale.
Avatar billede nph12 Nybegynder
29. september 2010 - 11:06 #5
Er Filezilla ikke et ftp-program??? Jeg har kigget på Filezilla før...Hvis jeg skal dele filer igennem filezilla, hvordan sætter jeg det så op??
29. september 2010 - 14:31 #6
Filezilla ER 'kun' et FTP program...
Selve filerne skal du så (stadig) have liggende hos dig selv, OG din PC + forbindelse skal så være tændt for at 'andre' kan se dem... Måske ikke lige det der er meningen ?

---

Hvad med ->
http://picasa.google.com/features.html#utm_medium=embed&utm_source=pwalogin
???

eller
https://www.dropbox.com/install

(Er IKKE afprøvet selv!)
Avatar billede nph12 Nybegynder
29. september 2010 - 15:20 #7
"Filezilla ER 'kun' et FTP program...
Selve filerne skal du så (stadig) have liggende hos dig selv, OG din PC + forbindelse skal så være tændt for at 'andre' kan se dem... Måske ikke lige det der er meningen ?"

Jeg er med på, at jeg (og de andre) skal have deres pc tændt og internetforbindelse åben. Jeg har godt klar over, at der kan gå noget tid før man har fået overført ens filer (dog en lang bedre løsning end hidtidig udveksling - mail, usb-nøgler mm.).

Jeg har lige fundet dette program, hvilket kan alt det jeg efterlyser.

http://www.gigatribe.com/en/home
Avatar billede ejldk Nybegynder
29. september 2010 - 17:27 #8
Gigatribe ser meget fornuftigt ud. Hvis det er gratis kan du jo altid prøve det. Det ser ud til at være en p2p løsning de kommer med, dog godt beskyttet.
Avatar billede nph12 Nybegynder
29. september 2010 - 18:16 #9
I første omgang prøver jeg deres gratis-version. Hvad med pointuddelingen? Hvem vil have point??
29. september 2010 - 18:56 #10
Ping..

En lille smule - læg selv et [svar] og la' os alle dele...
Avatar billede nph12 Nybegynder
30. september 2010 - 08:42 #11
Hvis alle som vil have point opretter et svar, så deler jeg pointene lige i mellem jer. Håber dette er OK for alle?