Avatar billede slaursen Nybegynder
28. september 2010 - 09:08 Der er 3 kommentarer

powerbook g4 15" 1.67 lyden virker ikke

Mit problem er følgende.
jeg har ikke lyd på min powerbook, der er ingen lys i enheden, jeg har leopard på og den er nyformateret, inden formatering var der heller ikke lyd på.
jeg har troubel shootet problemet med at se om der var en mute knap der var tændt dog var er der ingen flueben nogen steder og lyden står på fuldskrald.

Jeg har efterfølgende åbnet den, for at se om der var en lodning der ikke var som det skulle være eller om der var noget glemt eller skader, dog ingen held.

headfones virker heller ikke, så eksterne højtaler er heller ikke nogen løsning.

Er der noget jeg kan gøre anderledelse ?

THX på forhånd.

-slaursen
Avatar billede macintosse Nybegynder
28. september 2010 - 09:40 #1
Prøv lige at zappe p-rammen, genstart og hold Command(Apple key)+Option(Alt key)+P+R

Hold dem nede til den har genstarter mindst 3 gange
Avatar billede slaursen Nybegynder
28. september 2010 - 11:23 #2
Er det ikke der samme som at resette NVRAM og PRAM, for det er gjort
Avatar billede slaursen Nybegynder
28. september 2010 - 11:30 #3
prøvede det lige igen, dette hjalp dog ikke, kan det være batteriet der er fladt det, der sidder op logic board ?