Avatar billede mobsus Nybegynder
27. september 2010 - 17:08 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

probl/ med wind/ 7 med små sider

hej
jeg har fået ny pc med windoows 7

kommer meget på tv2 spil og andre spilesteder, men alt er blevet for småt kan næsten ikke se det, jeg har hendtet java som de siter kræver, kan nogen hjælpe??
på forhånd tak
  mobsus
Avatar billede Poko1 Ekspert
27. september 2010 - 17:16 #1
Du kører vel med en meget høj opløsning? 1920X1080?
Avatar billede mobsus Nybegynder
27. september 2010 - 17:43 #2
hej
ja det mener jeg. skal den sættes ned ??

forlæbelig tak for svaret,
Avatar billede Poko1 Ekspert
27. september 2010 - 17:48 #3
ører med 1600X900 på min 17" ddu kan også indstille IE i menulinien vis under Zoom og forneden tilpas
Avatar billede Poko1 Ekspert
27. september 2010 - 17:53 #4
Jeg Kører med!
Avatar billede mobsus Nybegynder
27. september 2010 - 17:53 #5
har prøvet med zoom ,
vil lige prøve det med at sætte den ned, i opløsning :-)
Avatar billede Poko1 Ekspert
27. september 2010 - 17:59 #6
Du kan også når du er inde på en side holde CTRL nede og scrolle med musen ændre størrelse.
Avatar billede mobsus Nybegynder
27. september 2010 - 19:17 #7
hej
det hjalp lidt med mindre skærmopløning,

men den bliver så også mere utydelig efter min mening,
mobsus
Avatar billede Poko1 Ekspert
27. september 2010 - 19:56 #8
prøv at gå i kontrolpanel skærm og se om juster clear type tekst er slået til.
Avatar billede mobsus Nybegynder
27. september 2010 - 20:16 #9
hej
ok det gør jeg så
hvad med selve skærm-bild/  skal det stå på noget bestemt eller måske ænders lidt ??

har næmlig altid kun kørt med xp :-)
Avatar billede Poko1 Ekspert
27. september 2010 - 20:29 #10
Det er en smagssag og efter hvor stor skærm du har jeg kan bedst lide en lidt lavere opløsning står der ikke noget om anbefalet i skærmindstillinger?
Avatar billede mobsus Nybegynder
27. september 2010 - 20:38 #11
hejsa
jo meget af det er en smagsag.

der hvor problemet er størst er inde i rum hvor det kræver java
for at kunne spile kort og andre spil eksp/ tv2 spil og den slags, der er viduerne blevet for små,
men det har hjulpet en anelse at justere på opløsningen  men det ændre intet at bruge zoom på de java sider,  msåke er det selve java den er gal med, men som sagt det har hjulpet lidt og man skal lige blive dus med v/7 når man er vant til xp men tænkte på om der var en indstiling som i xp der hed standart eller andre inds/ til skærm,
tak for råd pt
mobsus
Avatar billede Poko1 Ekspert
27. september 2010 - 20:56 #12
Så aksepter lige dit eget svar jeg samler ikke point
Avatar billede mobsus Nybegynder
27. september 2010 - 21:05 #13
hej det skulle være ok nu med at apc/ svar sory er ny herinde :-)