Avatar billede Slettet bruger
27. september 2010 - 13:04 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Nettunel med hul igennem!

Hej!
Min bror og jeg bor i hver sin ende af landet og mangler derfor lidt viden om hvordan man får lavet en direkte nettunel med max hul i. Jeg ved man kan brug Skype, msn, hamachi, dropbox og lignende, men det går jo forrygende langsomt i forhold til at vi begge har 20Mb opload/download. Man oplever jo af og til temlig acceptable hastigheder fra microsoft og ex. nvidia og ligende, så må man da også kunne etablere et direkte hul mellem vores pc'er. Håber der er nogen der er VÆSENTLIG klogere en vi er på det punkt.
Venligst
Oluf
Avatar billede Slettet bruger
27. september 2010 - 13:34 #1
er det ikke det her i mener

http://www.teamviewer.com/da/index.aspx

man kan også sende filer med programmet

det er på tro og love men så er det også gratis at bruge
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
27. september 2010 - 13:36 #2
I kan også købe to routere som er lidt dyrere end gennemsnittet.. og så kan i lave en VPN tunnel mellem jeres netværk ..

På den måde løber trafikken mellem jer to ikke andre veje en direkte..
Avatar billede Selas Nybegynder
27. september 2010 - 13:40 #3
Det mest effektive vil være at hente et ftp server og et ftp client program hver og så overfører via det, så bliver det vidst ikke meget hurtigere.
For eksempel filezilla er populært, nemt og gratis, de har både server og client:
http://filezilla-project.org/
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
27. september 2010 - 14:09 #4
FTP brugernavn og password sendt i klar tekst, så det dur ikke, Hammerende usikker.
Kan kun bruges til filer

Som #2 skriver, router hvor det er muligt at lave Site-to-Site VPN. Her kan du sende alle protocoller igennem og krypteret, så ingen kan snage i hvad i udveksler
Avatar billede Slettet bruger
27. september 2010 - 15:08 #5
Hvilken løsning er hurtigst, og. det er kun til filoverførsel
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
27. september 2010 - 15:44 #6
ja, nu har du jo selv svaret og suget point.

så der er ikke noget svar på det herfra........
og sikkert heller ikke fra andre
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
27. september 2010 - 16:01 #7
ej heller her...
Avatar billede Slettet bruger
27. september 2010 - 16:02 #8
Sorry!
Man kan hurtigt komme til at gøre noget forkert. Jeg aner ikke hvad de der point står for. Jeg troede det var noget man skulle gi' til dem der var så venlige at svare på mit problem og at man skulle acceptere de svar man fik, men jeg har åbenbart trådt i et eller andet. Jeg har valt at få et datafirma til at være behjælpelig med en løsning, man tak for de svar der kom.
Avatar billede Slettet bruger
27. september 2010 - 16:14 #9
Profil er hermed slettet!