Avatar billede evilfish Nybegynder
27. september 2010 - 10:36 Der er 1 løsning

Til gå Masterpage programmering og initialiser den,.

Hej eksperter.

Jeg har en masterPage og 5 webforms som gør brug af masterpagen og de metoder den stiller til rådighed. Dette virker fint nok, da masterpagen bliver initialiseret når de 5 webforms bliver hentet af diverse brugere.

Nu er jeg kommet i den situation at jeg skal bruge de metoder samt interne variabler til at udføre noget arbejde et helt 3. sted. Jeg kan sagtens fåt fat i min masterpage og webforms i min kodefil (C#) som et object, men dette er ikke initialiseret. Hvis jeg har masterpagen som object, hvordan kan jeg så kalde Page_Init() inde i filen, så den agere som en constructer? Eller er det overhovedet muligt?
Avatar billede evilfish Nybegynder
28. september 2010 - 08:27 #1
Jeg fandt et work around. Jeg byggede constructer i masterpagen. Derved kunne jeg initiallisere de felter jeg skulle bruge for at metoderne virkede korrekt.

Jeg læste lidt om Page_init også, og fandt ud af at det ikke var helt hensigtsmæssigt at kalde Page_init eksplicit.