Avatar billede poulkjar Nybegynder
27. september 2010 - 03:57 Der er 4 kommentarer

Premier Pro CS4, separering af lyd

Jeg har følgende problem:

Jeg redigerer video i premier pro CS4, men jeg kan ikke få separeret de to lydspor, så jeg kan vælge det ene fra. Stereo lyden fra optagelserne separeres i to spor i kameraet. Når jeg opretter nyt projekt i PPCS4 definerer jeg lyden som mono, og opretter flere spor, og batch-indstillingerne sættes, så de svarer overens med projektet. Alligevel ender det hele i det samme spor, når jeg trækker filerne ned på min time line.

Er der nogen, der kender til problematikken, så giver jeg en kæmpe fadøl.
Avatar billede Slettet bruger
27. september 2010 - 10:10 #1
øh ja...  du skal da ikke importere et stereo lydspor som mono  ?

hvad sker hvis du henter det ind som stereo istedet ?
Avatar billede poulkjar Nybegynder
29. september 2010 - 17:55 #2
tak for svar, men lyden skal hentes i mono, da stereo-lyden fra kameraet separeres i to lydspor (to mikrofoner). mit problem er, at i premierpro lægger det hele sig så i et stereospor, ligegyldigt hvad jeg henter ind af lyd. fx lægger speaken sig oven i de andre lydfiler, og det gør det jo reelt set ubrugeligt.
Avatar billede Slettet bruger
29. september 2010 - 22:45 #3
hvis premiere ikke kan finde ud af det, så må du splitte filen ad med et andet program, og hente delene ind i premiere senere..
Avatar billede Thomasme Nybegynder
06. oktober 2010 - 13:59 #4
Prøv audacity, gratis program som burde kunne genkende sporene