Avatar billede visto Professor
26. september 2010 - 21:25 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Gradvis sløring jo længere man kommer billedets kant, hvordan?

Kan man i PSP 8 lave en gradvis sløring, så fx et billedes højre og venstre kant sløres gradvist jo nærmere man kommer kanten indenfor en given afstand? Hvis ja: Hvordan? Og kan man i givet fald ændre formen på det der skal sløres og vælge den afstand fra kanten fra hvilken sløringen skal begynde?
Avatar billede noltus Novice
27. september 2010 - 06:58 #1
Avatar billede visto Professor
27. september 2010 - 13:48 #2
Svært at forstå synes jeg. Og så handler den tutorial, så vidt jeg kan se, om en ganske bestem fade-facon, hvor jeg efterlyser hvordan man laver en "facon" efter eget valg, fx venstre side af billedet skal udfades i en bue, dvs. så der i midten af vestre side fades mindst, mens fadingen bliver kraftigere både ovenfor og nedenfor nævnte midtpunkt, så det giver indtryk af en bue (håber det er til at forstå).
Men jeg blev da så meget klogere, at det handler om masks. Det har jeg så prøvet at læse om i PSP's Help. Uden at det har bragt mig så meget videre.

Jeg vil være glad hvis jeg kunne få en præcis opskrift i punkter, der beskriver hvordan jeg - lad os bare tage buefaconen i billedets venstre side - kan fade et i forvejen eksisterende billede.
Avatar billede visto Professor
30. september 2010 - 21:14 #3
Afslutter hermed med uforrettet sag.