Avatar billede tofferman Nybegynder
25. september 2010 - 10:21 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Opdatere sammenkædede tabeller med VBA

Hej!

Er der nogen der har et forslag til, hvordan man kan gøre følgende i VBA i Access?

Jeg har en Access-database der er delt op i en front-end og en back-end fil. Front-end filen indeholder forespørgsler, formularer, moduler osv. mens back-end filen kun indeholder tabeller.

Front-end filen distribueres til brugerne og læser fra back-end filen ved at bruge sammenkædet tabelstyring.

Nu vil jeg gerne have, at når man åbner front-end filen bliver det tjekket om sammenkædningen stadig virker. Ellers skal den automatisk komme op og bede brugeren om at finde filen.

Hvordan gør man det?
Avatar billede tofferman Nybegynder
25. september 2010 - 10:22 #1
Bemækning: Jeg ved godt hvordan man starter kode ved åbning af filen. Det er selve koden jeg er ude efter.
Avatar billede neoman Novice
25. september 2010 - 10:51 #2
Den første kommentar her http://www.eggheadcafe.com/software/aspnet/36231108/relink-to-another-db-from-code.aspx giver dig links til kode.

I øvrigt - VBA i Access får du nok mest svar på i Access-katergorien her på Eksperten :-)
Avatar billede neoman Novice
25. september 2010 - 10:55 #3
Avatar billede tofferman Nybegynder
25. september 2010 - 11:23 #4
Det ligner det jeg skal bruge.

Læg et svar, så får du point.
Avatar billede neoman Novice
25. september 2010 - 11:36 #5
Svar.

Hvis du ryger ud i problemer, så kom igen.