Avatar billede kimlarsen Praktikant
24. september 2010 - 22:57 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Se anden trafik på eget netværk ?

Hej.

Jeg har et lille lokal netværk som består af en kabelforbindelse, hvor routeren er en Netgear cvg824G v2. Med 4 faste porte og så ellers trådløs forbindelse.

På den trådløse, er både datterens, fruens og min egen pc koblet på. Ingen af maskinerne er kablet til routeren.

Jeg er især interesseret i at "overvåge" datterens internet brug ( 9 år ), mest for at kunne holde en lille smule hånd i hanke med hvad hun laver, når hun er online.

Findes der en mulighed for at se "live" på min computer, hvad der respektivt sker på de andre maskiner, som er koblet op imod netværket ?

Eller er der andre kreative forslag ?
Avatar billede klaverand Nybegynder
25. september 2010 - 03:41 #1
Du kan godt overvåge en pc med grafisk interface. Her findes blandt andet: TeamViewer, UltraVNC osv.. Ellers vil jeg anbefale et software som dette: http://www.parentalcontrolbar.org/ , for at blokkere hvad der ikke må ses eller gøres.

Mvh Anders
Avatar billede jakobcl Nybegynder
25. september 2010 - 08:01 #2
Kender ikke routere, men i de fleste routere kan du også spære for sider.
Avatar billede Slettet bruger
25. september 2010 - 08:51 #3
Avatar billede justrace Novice
25. september 2010 - 09:09 #4
Hvorfor ikke bare sætte sig ved siden af hende, og bruge tiden sammen, i stedet for at sidde i et andet rum og kigge hende over skulderen?

Opdragelse i internetbrug handler især om tillid og forståelse for interesser. Og er tilliden der ikke, kommer hun IKKE og siger til når der sker noget uhensigtsmæssigt.

Overvågning giver mistillid, og så er du ret langt fra at opnå dialog.
Avatar billede kimlarsen Praktikant
25. oktober 2010 - 17:33 #5
Fandt ikke præcist det som jeg ønskede, men tak for hjælpen !