Avatar billede dragonxd7 Nybegynder
24. september 2010 - 17:19 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Microsoft Office Professional 2007 aktivering?!

Hey alle!

Har engang for længe siden købt 'hele pakken' af Office Professional 2007. Dette har jeg siden hen haft installeret på flere computere. Nu da jeg vil instlallere Office på netop denne computer og vil aktivere, siger den, at jeg har installeret Office de antal gange, som produktnøglen giver mulighed for i henhold til licensvilkårene.

Hva gør jeg?? Lortet kostede fandme over 1000 kr. dengang. Hvis jeg vil installere det på tusind computere, har jeg vel ret til det? ;s

Jeg understreger igen, at det er 'hele pakken' fra hylden i forretningerne, jeg er i besiddelse af.

Nogen der kan hjælpe mig med at aktivere? ;)
Avatar billede giweo Juniormester
24. september 2010 - 17:23 #1
Du har kun ret til at installere på det antal computere du har købt installationsrettigheder til. - Typpisk et det faktisk kun til EN installation - nogle pakker giver dog 3 eller 5 installationer.

Vil du lovligt kunne installere på flere maskine, skal du altså købe flere licenser !
Avatar billede dragonxd7 Nybegynder
24. september 2010 - 17:27 #2
hvor kan disse licenser så evt. købes? og hva koster de lige? ;s
Avatar billede gnuff Praktikant
24. september 2010 - 17:28 #3
De kan både købes online ved microsoft, og ved stort set alle edb butikker...
Avatar billede dragonxd7 Nybegynder
24. september 2010 - 17:30 #4
evt. link? har ikk haft held med at finde det online ;(
Avatar billede giweo Juniormester
24. september 2010 - 17:32 #5
Du kan nok ikke længere finde 2007 licenser - du skal nok op i den nye Office 2010
Avatar billede ole_madsen Ekspert
24. september 2010 - 17:39 #6
Jeg mener nu nok at kunne huske, at så længe det er pakken fra hylden, er det en fuld licens - ikke en OEM licens, og ikke en der låses til hardwaren.

Dermed må man retteligt installere den på 1000 maskiner - bare kun på én ad gangen (plus en evt. sekundær bærbar). Så hvis den er installeret og aktiveret på en anden maskinen, er det nok det der er problemet.

Jeg har før haft ringet ind med låste/ugyldige Windows licenser, og det er en formsag at få låst op... - får du ikke et link til Microsoft etellerandet med fejlboksen? - det samme må jo være gældende for Office...

Du kan læse dine licensbetingelser nærmere via http://www.microsoft.com/About/Legal/EN/US/IntellectualProperty/UseTerms/Default.aspx

Office Standard betingelserne er her: http://download.microsoft.com/documents/useterms/Office Standard_2007_Danish_bfe1c6d5-00c8-4e69-b79c-adb4dec38ad5.pdf

Her står bl.a.:

15. OVERFLYTTELSE TIL EN ANDEN ENHED. De må overflytte licensen til en anden
enhed et ubegrænset antal gange, men kun én gang for hver 90 dage. Hvis De
overflytter licensen, bliver den anden enhed den "licenserede enhed". De har
ret til at overflytte licensen før tiden, hvis De nedlægger den licenserede
enhed på grund af en hardwarefejl.

Mon ikke det er denne begrænsning du er kommet ud i? - at det er mindre end 90 dage siden du sidst har installeret den og aktiveret den på en anden maskine? - I så fald burde et telefonopkald til Microsoft kunne løse problemet.
Avatar billede gnuff Praktikant
24. september 2010 - 17:43 #7
Avatar billede dragonxd7 Nybegynder
24. september 2010 - 18:47 #8
#6

Jamen jeg er fuldstændig enig! det er nemlig IKKE en OEM version, så burde kunne aktivere pakken ligeså tosset jeg har lyst ;)

Men må erkende, at det ikke er denne begrænsning du nævner, som jeg er ude i. For jeg har nemlig allerede Office-pakken på tre andre bærbarer, og det blev installeret og aktiveret for år tilbage - og har ikke brugt det siden.

For en god ordens skyld vil jeg lige sige, at jeg har haft forsøgt at ringe til Microsoft, men det er nærmest umuligt at komme igennem.

Lad mig lige illustrere problemet:
http://img227.imageshack.us/img227/2373/lolghn.png

Man kan heraf så vælge at gå tilbage og ringe derind og indtaste en meget lang aktiveringskode.

Men spørgsmålet er, om jeg skal ringe til Microsoft Support og 'klage' over denne aktiverings-begrænsning (trods jeg har fuld-pakken), eller om jeg er nødt til at købe en ny aktiveringskode? ;s
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. september 2010 - 19:05 #9
Hvor mange licensnøgler fulgte med programmet?
Avatar billede dragonxd7 Nybegynder
24. september 2010 - 20:28 #10
Jamen hvis du med licensnøgler mener produktnøgler, så én? men har kunne aktivere office op til tre gange ;s
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. september 2010 - 20:32 #11
Hvilken type licens er der tale om?
Avatar billede dragonxd7 Nybegynder
24. september 2010 - 21:16 #12
Kan du uddybe dit spørgsmål lidt??

Altså en 'kode' til at aktivere MS-Office pakken 2007..
Avatar billede dragonxd7 Nybegynder
26. september 2010 - 14:30 #13
.
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. september 2010 - 18:32 #14
Nej det gider jeg ikke nu.