Avatar billede tjerner Nybegynder
24. september 2010 - 10:54 Der er 4 kommentarer

Netværks share som anden bruger.

Hej, et hurtigt spørgsmål ang. network shares i windows.

Jeg kunne godt tænke mig at havde mulighed for at åbne et netværks share med en anden bruger end den der er logget ind.

Pt. hvis jeg er uden og hjælpe en bruger og fx. vil tilgå \\xxx01 så logger den ind som brugere og viser de shares han/hun nu måtte havde rettigheder til, findes der en let commando så den prompter mig for password når jeg tilgår den.

Tænker noget som fx. \\xxx01 Bruger/pass eller noget i den dur :)
Avatar billede Spotgun Seniormester
24. september 2010 - 11:16 #1
Du kan bruge "net use" kommandoen. F.eks.:
net use \\xxx01\share\ /user:DitNavn

Så skulle du gerne blive promptet for password.
Avatar billede Spotgun Seniormester
24. september 2010 - 11:17 #2
Der kom vist en backslash for meget med. Den rigtige kommando er
net use \\xxx01\share /user:DitNavn
Avatar billede tjerner Nybegynder
24. september 2010 - 11:43 #3
Hej igen, når jeg bruger overstående cmd så får jeg nedenstående fejl.

"Flere samtidige forbindelser til en server eller delt ressource for samme bruger, der anvender mere end et brugernavn, tillades ikke. Afbryd alle tidligere forbindelser til serveren eller den delte ressource, og prøv igen."

Noget tyder på at det ikke kan lade sig gøre pga. at de i forvejen er logget på serveren i forbindelse med nogen af deres netværks drev.
Avatar billede Spotgun Seniormester
24. september 2010 - 14:05 #4
Præcis, hvis brugeren er logget på andre shares på samme server, kan du ikke oprette en ny forbindelse med dine credentials. Det er desværre "by design" fra Microsofts side af, så vidt jeg ved.